Stiri si noutati

Campanie de promovare prin bannere

Bannerele sunt link-uri grafice plasate de obicei la inceputul paginilor care inregistreaza traficul cel mai mare dintr-un site. Taxele pentru plasarea unui banner se calculeaza de obicei in raport cu numarul de impresii (expuneri) sau de clickuri.

Costul afisarii unor astfel de banere se stabileste in primul rand de numarul de vizitatori si apoi in functie de tipul vizitatorilor. Costul pentru 1000 de impresii (CMP’cost per mile). In Romania pentru 1000 de vizitatori care vad banerul respectiv, dupa cercetarile facute de catre mine pretul este in medie intre 5 si 20 USD sau EURO, pret care insa variaza destul de mult si care poate fi negociat in functie de volumul de publicitate cumparat.

La o taxa de 5-10USD/1000 impresii pentru afisarea bannerului intr-o retea de situri de 3.500.000 ori pe luna, costurile s-ar situa intre 17.500 si 35.000 USD. Cel care vinde insa spatiile publicitare trebuie sa detina un program statistic de urmarire a traficului pentru a oferi rapoarte statistice complete despre campania publicitara cu plata (asa-numitul server de publicitate – "ad server").

In prezent exista in Romania un numar mare de retele de advertising, dintre acestea putind remarca: boom.ro, adclick.ro sau neogen.ro.

Banerele on-line sunt diferite in functie de obiectivul urmarit. Astfel daca obiectivul este de a creste traficul care va aduce anumite beneficii materiale in final, se calculeaza exact costul publicitatii si beneficiile aduse de catre trafic si daca beneficiile sunt mai mari campania se mentine sau chiar se amplifica, in celalalt caz se reduc costurile cu publicitatea pana se va ajunge ca beneficiile sa fie superioare in raport cu cheltuielile.

Principalii factori care duc la cresterea click-rate-ului sunt considerati a fi:

  • culorile puternice

  • asezarea banerului in partea de sus a paginii

  • banerele animate

  • combinatii de cuvinte care indeamna la actiune (click here, go, click now)

Chiar respectand aceste sfaturi, rata de raspuns este foarte scazuta, putin mai mult de 1%. Statisticile arata ca la 89 de banere vazute se acceseaza unul ceea ce face foarte dificil de realizat o campanie publicitara on-line cu rezultate bune.

Banerele publicitare au un rol si in clasarea cat mai buna a site-ului in listele cu rezultate oferite de catre motoarele de cautare, care folosesc uneori drept criteriu de evaluare si numarul de link-uri care conduc la site-ul respectiv precum si traficul pe care il are un site.

O problema foarte discutata de catre web-marketeri este legata de celelalte 98 de procente care nu aduc teoretic nici un avantaj companiei. In conditiile in care traficul este singura problema care se pune in momentul initierii unei campanii publicitare, atunci in mod normal doar cele 2 procente isi indeplinesc obiectivul iar celelalte 98 de procente sunt bani irositi.

Problema care se pune este urmatoarea: chiar si cu o rata de doar 2% rezultatele publicitatii pot fi pozitive, dar daca si cele 98% aduc vreun beneficiu companiei atunci campania este cu mult mai reusita.

Beneficiul ce poate fi adus de cele 98 de procente, desi nu este direct, el exista deoarece are un rol important la crearea unui brand mai puternic.

NetRatings a initiat un altfel de studiu ce a reliefat actiunea banerelor pe termen mai lung, prin care a evidentiat faptul ca un vizitator care a vazut un baner publicitar pe un site chiar daca nu la accesat pe moment exista sanse destul de mari de a-l accesa in viitorul apropiat.

Exista insa multi marketeri sceptici in ceea ce priveste efectul banerelor asupra imaginii de marca, fiind foarte multi care considera ca este nevoie de mult mai multa animatie si realizari grafice (gen televiziune) pentru a avea impact, lucru care nu este posibil decat in conditiile in care utilizatorii dispun de o conexiune si de calculator foarte performant.

Banerele publicitare nu trebuie considerate ca fiind absolut necesare in cadrul unei campanii, ci trebuie folosite in functie de obiectivele stabilite. In functie de aceste obiective alte metode de publicitate pot fi mult mai utile, spre exemplu daca se urmareste crearea unui brand puternic probabil ca banerele publicitare ar trebui inlocuite in mare masura cu aparitii in ziare si cu alte metode traditionale de promovare.

KennoMedia.ro – Web Site Design

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *