Stiri si noutati

Mitrea: Din 2006, va incepe constructia magistralei de metrou Piata Unirii-Ghencea

Stefan Etves

Din 2006, va incepe constructia magistralei V de metrou Piata Unirii – Ghencea, a declarat, ieri, Miron Mitrea, ministrul transporturilor. "In acest moment sunt interesate mai multe banci din Europa, America si Asia de constructia acestui obiectiv. Proiectul magistralei V a fost lansat anul trecut. Acesta va face legatura intre Piata Unirii si Stadionul Ghencea, prin Drumul Taberei. Proiectul este finalizat si se lucreaza pentru obtinerea finantarii. Exista foarte multi finantatori, incepand cu BEI, Banca Japoneza de Import-Export si o multime de finantatori privati din piata comerciala. Anul viitor se vor termina negocierile de finantare, iar in 2006 vor incepe lucrarile la aceasta magistrala", a spus Mitrea.

Toate trenurile vor fi inlocuite

Ministrul transporturilor a mai afirmat ca, peste doi ani, vor circula numai trenuri noi pe toate magistralele de metrou. "Pentru finantarea lucrarilor a fost incheiat un acord de imprumut cu Banca Europeana de Investitii(BEI) prin care s-au angajat credite externe garantate de Guvern, destinate pentru achizitia a 20 de trenuri electrice de metrou si pentru terminarea lucrarilor de structura si punerea in siguranta a tunelelor de metrou", a spus Mitrea. El a mentionat ca au fost depuse toate documentele la Luxemburg, la sediul BEI, pentru inca 20 de trenuri care le vor inlocui pe cele de pe magistrala 1. "Aceste trenuri se vor fabrica ca si primele, la Electroputere Craiova", a precizat seful MTCT.

Metroul bucurestean are 25 de ani

Angajatii metroului bucurestean au marcat, ieri, 25 de ani de la data in care s-a pus in functiune acest mijloc de transport. Cu aceasta ocazie, ministrul trasporturilor a facut o vizita de lucru la statia de metrou Nicolae Grigorescu, unde a inspectat stadiul lucrarilor la acest tronson al metroului. Prin statia de metrou Nicolae Grigorescu 2 prin care se face legatura dintre Magistrala 4 – Racordul 1(N. Grigorescu- Linia de Centura) si Magistrala 1 de metrou (Industriilor ? Republica). Pana la sfarsitul anului 2005 vor fi finalizate lucrarile tronsonului Nicolae Grigorescu 2 – 1 Decembrie. Restul traseului, pana la statia Linia de Centura, va fi dat in functiune la finele anului 2006. Fondurile necesare acestor lucrari, asigurate exclusiv de la bugetul de stat, sunt estimate la circa 28 milioane de euro", a spus Mitrea.

Sursa Gardianul

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *