Stiri si noutati

Radoi il acuza pe Mitrea: Intretinerea unui tren de metrou costa 1 milion euro/an

"Potrivit prevederilor HG nr. 47/2004, firma franceza Alstom primeste, anual, cate 30 milioane de euro pentru serviciile de mentenanta a parcului de trenuri ale Metrorex, in conditiile in care, din totalul celor 50 de trenuri, numai 30 sunt vechi ", a afirmat, ieri, Ion Radoi, presedintele sindicatului USL Metrou. El a precizat ca, inainte ca activitatea de mentenanta a trenurilor de metrou sa fie atribuita francezilor, Metrorex, care avea cu 400 de salariati mai mult, iar parcul era format numai din trenuri vechi, cheltuia, anual, doar 14 milioane euro. Liderul de sindicat si senatorului PSD, Ion Radoi, a denuntat respectivul HG, emis de un coleg de partid, ex-ministrul Miron Mitrea, ca o reactie de nemultumire la faptul ca noii parteneri ai Metrorex incalca prevederile Acordului social si doresc sa faca o noua disponibilizare de personal.

De altfel, pe langa nemultumirea colegilor de la metrou, si liderii ceferistilor si-au manifestat supararea fata de situatia dezastruoasa in care se gasesc societatile feroviare. "In acest moment, numai CN CFR SA inregistreaza o datorie la bugetul statului de 13.500 miliarde de lei, din care 4.500 miliarde de lei reprezinta stopaj la sursa, ceea ce constituie infractiune penala", a declarat Ioan Socaciu, presedintele Federatiei "Elcatel". Asta, in conditiile in care, in anul 2004, CFR SA a beneficiat de o serie de transe de scutiri la plata pentru toate contributiile bugetare datorate statului insumand peste 9.000 miliarde lei. "Am sesizat PNA pentru ca principalul vinovat pentru dezastrul CFR SA, fostul director general, Mihai Nicolaiciuc, sa fie cercetat, dar nu s-a facut nimic", au mentionat liderii sindicali. Mai mult, potrivit surselor feroviare, "cautatul" Nicolaiciuc s-a tot vanturat, recent, prin Bucuresti, dupa care s-a reintors linistit la sediul sau din Austria. (Laurentiu Solomon)

Sursa Gardianul

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *