Stiri si noutati

Numarul angajatilor Romtelecom s-a redus in acest an cu peste 2.600 de persoane

Personalul operatorului de telefonie fixa Romtelecom s-a redus in 2005 cu 2.652 de persoane, in prezent numarul total al angajatilor fiind de 15.431, a declarat, pentru Rompres, Dan Pazara, director relatii externe Romtelecom.

Daca in decembrie 2004, Romtelecom avea 18.083 angajati, numarul acestora a ajuns in martie 2005 la 15.431. La sfarsitul anului 2003, Romtelecom avea aproximativ 23.800 de salariati.

"Tendinta corespunde evolutiei pe care au urmat-o si alti operatori de telefonie fixa dupa liberalizarea pietei pe care actioneaza", a spus Pazara. Spre exemplu, HT – Hrvatske telekomunikacije d.d., operatorul detinut de Deutsche Telekom AG si statul croat, si-a diminuat numarul de angajati de la 11.219 in 2000 la 10.307 in 2002 si la 8.862 in 2004.

Ca si in anii precedenti, cea mai mare parte a angajatilor au plecat din Romtelecom pe baza de voluntariat, la cerere, cu plata unor salarii compensatorii, in functie de vechime, pentru care Romtelecom a cheltuit in 2004 aproximativ 50 milioane euro.

Numarul de angajati sta la baza calcularii unuia dintre indicatorii de eficienta ai companiilor de comunicatii, respectiv numarul de linii pe angajat. Potrivit rezultatelor primului trimestru al anului 2005, eficienta s-a imbunatatit la nivelul Romtelecom, inregistrand o crestere cu 15,4 la suta, de la 240 linii pe angajat la sfarsitul anului 2004 la 277 linii pe angajat la finele lunii martie 2005.

Valoarea optima a indicatorului de eficienta in companii europene similare este de peste 300 linii pe angajat, ceea ce reprezinta un obiectiv al Romtelecom. Atingerea acestei valori, potrivit lui Dan Pazara, poate fi insa realizata si prin dezvoltarea activitatii, respectiv prin cresterea numarului de linii.

Comparand cu ceea ce se inregistreaza in companiile de telecomunicatii din Europa, societatile de telefonie din Europa Occidentala detin, in medie, intre 300 si 500 de linii/salariat, compania fiind mai eficienta pe masura cresterii numarului de linii pe salariat.

 "In plus, pe piata romaneasca liberalizata Romtelecom trebuie sa ramana o companie cu un grad ridicat de competitivitate pentru a face fata presiunilor concurentilor", a spus Pazara.

Desi in urma cu cativa ani, Romtelecom se afla intr-o situatie financiara dificila, prin punerea in aplicare a unui program de modernizare si restructurare, compania si-a triplat profitul net in primul trimestru al acestui an, ajungand de la 10,1 milioane euro in trimestrul I 2004 la 46,1 milioane euro in trimestrul I 2005. De asemenea, cifra de afaceri a inregistrat, in perioada mentionata, o crestere cu 12,2 la suta, de la 201,2 milioane euro, la 225,7 milioane euro. La aceasta se adauga si faptul ca Romtelecom si-a redus datoriile de la 105,7 milioane euro la finele lui 2004 la 84,8 milioane euro in prezent.

Cu peste 4,3 milioane de linii in serviciu, din care 82 la suta digitalizate si 100 la suta automatizate, cu peste 50.000 de telefoane publice cu cartela in toata tara si peste 30.000 km de fibra optica, Romtelecom detine cea mai dezvoltata infrastructura nationala de telecomunicatii.

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *