Stiri si noutati

GoogleOrice

Cautarea pe Google a devenit un serviciu de care din ce in ce mail multa lume nu se poate dispensa.De ce? Pentru ca este cel mai complex motor de cautare, pentru ca iti da rezultate relevante, pentru ca iti ofera optiunea de search avansat (imagini, grupuri, director sau setari speciale) si mult mai mult.

Google ofera serviciul Gmail, care are cel mai mare spatiu de stocare dintre toate serviciile de e-mail free, nu are limita per mesaj trimis sau primit si, cel mai frumos, nu e plin de bannere, pop-up-uri, redirectionari mascate, etc. Pe scurt, pe pagina Gmail nu va aparea niciodata mesajul “Ai castigat o vacanta in Caraibe!” sau “Noul telefon X absolut gratuit!”. Gmail arata si functioneaza aproape ca un cont de mail platit: ai o foarte mare libertate in setari, mult spatiu si nu esti deranjat de publicitate. Am zis insa aproape. Pentru ca publicitate exista.

Asa numitele sponsored links sunt tot publicitate, doar ca sunt prezentate intr-o forma discreta. In spatele lor sunt companii care platesc bani grei pentru a le aparea link-ul pe Google. Mai mult, Google isi rezerva dreptul de a iti scana mail-urile dupa cuvinte cheie, ca sa poata afisa mesaje (linkuri) publicitare relevante pentru tine. Practic, Google iti citeste mail-ul. Privacy Policy al Google a dat nastere unui adevarat scandal in lumea IT, multi fiind cei revoltati la ideea ca altcineva are acces deplin si necontrolat la corespondenta ta personala.

Cum era de asteptat, Google a lansat de curand un BETA de Instant Messenger, numit GoogleTalk. Se anunta a fi mai bun, mai rapid si mai intercativ decat oricare dintre Messenger-uri, depasind Yahoo-ul in accesibilitate si Skype-ul in viteza( la voice service). Privacy Policy-ul de la Gmail este valabil si in cazul GoogleTalk. Un alt serviciu foarte folositor e GoogelLocal, un serviciu care iti ofera harti si iti poate gasi cam orice locatie cautata (cel putin in SUA), de la restaurante la cinematografe sau sedii de companii. Si daca tot cauti un loc anume, poate cauti un magazin. In acest caz, daca vrei sa iti faci cumparaturile, exista Froogle, un serviciu de shopping online, care iti gaseste produsul dorit, face comparatii de pret, iti ofera si review-uri relevante si te si indruma catre anumite linkuri(da, sponsorizate.) Deci, intrebarea care se pune nu e ce face Google ci este ce NU face Google? Ar fi o afirmatie hazardata sa spui ca, de exemplu, Google nu gateste. Pentru ca s-ar putea ca in curand sa faca si asta. Pentru o lista cu toare serviciile oferite, puteti accesa acest link: http://www.google.com/intl/en/options/.
Una dintre legendele care s-au nascut in jurul acestui serviciu mereu in crestere este ca Google testeza prin Gmail o viitoare solutie de back-up pe serverele lor. Este foarte dificil sa se construiasca o solutie de back-up pentru corporatii, din moment ce informatia stocata pe un hard drive este mereu supusa riscului de a fi pierduta, din cauza ca respectivul hard-drive se poate pur si simplu strica iar cantitatea de informatie poate fi imensa. Exista posibilitatea ca Google sa ofere in viitor o solutie de back-up, tinand cont ca multi dintre useri deja folosesc Gmail in acest scop, datorita spatiului mare de stocare. Back-up inseamna cautare si stocare. Search-ul oferit de Google nu are problema, iar Gmail este spatiul ideal de testare al unei solutii de back-up 100% sigure. In plus, o solutie de back-up trebuie sa fie ieftina si configurabila pentru nevoile oricarei companii. Se pare ca cei de la Google pot oferi toate acestea.
O alta reactie la Google, pe langa revolta utilizatorului marunt care se simte manipulat, este una haioasa. Exista autohtonul www.gogule.ro, care copiaza homepage-ul Google, doar ca afiseaza sigla Gogule, identica cu cea Google. http://www.alltooflat.com/geeky/elgoog/m/index.cgi este un mirror, adica prezinta totul pe dos, ca si cum s-ar vedea in oglinda, insa cu o foarte mare fidelitate, mergand pana acolo incat cursorul este pozitionat in dreapta. Ambele pagini te redirectioneaza spre alte site-uri daca incerci sa faci un search.

Sonia Lodi, BizWords

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *