“”>Privind cu multi ani in urma, pe piata laptelui pasteurizat din Romania existau in principal nume de import, dintre care Parmalat era cel mai cunoscut. In retail, la nivel national, doar Brenac reusise, cu lapte ambalat, sa patrunda destul de stabil pe piata. Toate insa pana la lansarea LaDorna, care a cucerit puternic piata cu laptele pasterurizat, devenind in scurt timp nu doar lider de piata pe segmentul sau, dar si un brand foarte puternic, fapt ce i-a permis sa lanseze si alte produse – branza topita, cascaval si nu numai.
In urma analizei evolutiei pietei specifice in ultimii ani, s-a ajuns la constatarea ca 2004-2006 au insemnat anii in care piata laptelui pasteurizat s-a diversificat si a crescut foarte mult. Nu intamplator, anii 2005 si 2006 au fost continuu marcati, in publicitatea TV, de spoturi la branduri de lapte pasteurizat. A crescut mult concurenta, dar si consumul. Automat, si spatiul dedicat acestui segment in magazine a crescut mult.
Un mare jucator, Friesland Romania, parte a Friesland Foods cu centrul in Ungaria, s-a implicat puternic pe piata romaneasca in 2 etape: initial prin brandul Okey, cu care a cucerit piata nationala cu produse din categoria joasa a preturilor, apoi printr-un rebranding cu care si-a dezvoltat o imagine internationala – Milli – categorie de produse cu lapte pasterurizat in prim-plan, chiar in mai multe variante de ambalare.
Tot in aceeasi perioada Albalact Alba Iulia a ales sa nu ramana un jucator local si si-a dezvoltat o identitate de brand national, lansand initial Fulga si mai recent gama Zuzu, ambele cu lapte pasterurizat si respectiv proaspat in prima linie. Insa lovitura finala a fost marcata de Danone, care a lansat pe piata romanesca cam singurul produs important pe care nu-l avea in amplul portofoliu – laptele.
In aceste conditii, piata laptelui a ajuns la cote importante si, gratie promovarii in parte a fiecarui brand, este de asteptat ca piata sa creasca tot mai mult. Evident, orice marca ce mai doreste sa se lanseze in Romania la nivel national trebuie sa constientizeze ca lupta a devenit mai dificila, iar marcile deja existente incearca acum chiar sa-si pastreze consumatorii (in cazul LaDorna in principal), pentru ca un brand precum Danone are o putere mare pe piata, indiferent de segmentul pe care ar intra. Se mai asteapta sosiri de branduri dupa 2007, pentru ca in Uniunea Europeana exista un surplus de lapte pasteurizat.
Posted by
June 19, 2006
Piata romaneasca a laptelui pasteurizat s-a metamorfozat puternic in ultimii ani
Recent Posts
Mittal si Arcelor continua discutiile
Posted by adminRecent Posts
Have something to add? Share it in the comments.