In replica la decizia Consiliului General de interzicere a accesului autovehiculelor de peste 7,5 tone in Capitala, Uniunea Nationala a Transportatatorilor Rutieri (UNTRR) si-a motivat pozitia contrara printr-o serie de argumente legate atat de legislatia muncii sau flluenta transporturilor, cat si de influentele colaterale asupra buzunarului bucuresteanului. "Multe firme de transport au sediile si garajele in Bucuresti, alimentarea depozitelor si distributia nationala se fac cu autovehicule grele, de 10, 20 tone si nicidecum cu autovehicule de 7,5 tone, multe dintre transporturi insemnand marfuri perisabile, alimente proaspete sau refrigerate", au fost o parte dintre argumentele transportatorilor.
Tot in sprijinul renuntarii la interdictia de a circula ziua prin Capitala, transportatorii au invocat si faptul ca, "multe firme au productie si depozite in Bucuresti", printre cele enumerate fiind si marile companii multinationale. In ceea ce priveste varianta de a lucra pe timpul noptii, rutieristii au contraatacat cu legislatia muncii, respectiv Codul Muncii, in care este prevazuta plata suplimentara a personalului folosit la muna de noapte. "Locuitorii Bucurestiului vor trebui sa plateasca un pret pentru aceasta masura care va fi reflectat in preturile tuturor bunurilor de consum", au prezis reprezentantii UNTRR, care au si propus o solutie pentru iesirea din acest conflict. Astfel, solutia propusa de transportatori ar fi "sa se permita circulatia direct a autovehiculelor de peste 7,5 tone la si de la punctele vamale dedestinatie sau plecare, de la punctele de incarcare-descarcare, respectiv de la garaje pe centura interioara si pe anumite rute bine stabilite, chiar daca se mentine restrictia care exista in prezent, intre orele 10,0-17,00". Insa, pana la iesirea din aceasta disputa, hotararea CGMB se va aplica, iar transportatorii vor fi nemultumiti.
Have something to add? Share it in the comments.