Cateringul, adica furnizarea, la comanda, a mancarurilor gatite, in locatii cerute de clienti, a fost o afacere profitabila pana anul trecut, sustine Sorin Pitis, presedintele Asociatiei Romane de Catering. "In ultimul an, si-au inchis portile circa 15 firme incluse in asociatie, in principal pentru ca tichetele de masa, menite initial sa ofere o masa calda angajatilor la serviciu, se distribuie acum in mod individual, iar oamenii le utilizeaza pentru a cumpara diverse produse din magazine. Din lipsa comenzilor, firmele care detin laboratoare proprii lucreaza numai pentru ocazii speciale, receptii, lansari, aniversari", a precizat Pitis.
In prezent, activitatea de catering este disputata intre doua categorii de firme: cele specializate in a deservi numai companiile si cele care primesc comenzi si de la persoane private.
Pentru companii, comenzile se primesc cu o saptamana inainte, modificarile meniului fiind acceptate numai cu 24 de ore inainte de ziua livrarii. Preparatele nu sunt tinute niciodata de pe o zi pe alta. Cel mai ieftin meniu costa doi dolari.
Firmele care deservesc si persoane particulare nu percep comision de livrare in zonele apropiate laboratorului si nici atunci cand valoarea comenzii depaseste 500.000 lei. Cele mai solicitate produse sunt pizza si mancarea chinezeaca. O comanda care nu insumeaza macar 100.000 lei nu are sanse sa fie acceptata. Potrivit managerilor din domeniu, o firma de catering trebuie sa intregistreze intre 80 si 100 de comenzi pe zi pentru a fi profitabila. Acest deziderat este greu de atins, existand firme care primesc zilnic numai doua-trei comenzi.
Have something to add? Share it in the comments.