Incepand din acest an, Aeroportul Bucuresti-Otopeni (AIBO) isi va schimba denumirea in Aeroportul Bucuresti "Henri Coanda", a spus Mitrea, in cadrul prezentarii proiectelor aflate in coordonarea Ministerului Transporturilor. "Pana in 2015, capacitatea de transport a aeroportului va ajunge la 15 milioane de calatori. Aeroportul are in momentul de fata o capacitate de 4,5 milioane de calatori pe an, fata de 1,2 milioane in 1990. In 2025, traficul ar putea ajunge la 20-25 milioane de pasageri. Aeroportul din Baneasa a devenit, anul trecut, rentabil si va fi modernizat in 2007-2008", a mentionat Mitrea. El a adaugat ca Romania are astazi cel mai sigur cer din Europa, dupa realizarea Centrului de Dirijare a Zborurilor din Bucuresti.
75 km de autostrada, gata in acest an
Tronsonul de autostrada Bucuresti-Fundulea va fi dat in folosinta in maximum doua luni, iar portiunea cuprinsa intre Fundulea si Lehliu, in cel mult trei luni, trei luni si jumatate, a anuntat Miron Mitrea. "Avem promisiunea constructorului ca si tronsonul Lehliu-Drajna va fi gata in avans pana la sfarsitul lunii noiembrie. In acest an, 97 km de autostrada vor fi oferiti traficului", a subliniat Mitrea, specificand ca proiectul autostrazii Bucuresti-Cernavoda are o valoare totala de circa 320 milioane euro, iar lucrarile ar urma sa fie finalizate in anul 2006.
Pe de alta parte, a anuntat oficialul MTCT, lucrarile autostrazii Brasov-Bors, preconizate a fi demarate in luna iulie a.c., vor fi finalizate in anul 2012. Un alt proiect la care lucreaza ministerul este cel referitor la construirea unui pod suspendat peste Dunare, la Braila.
Trenuri de mare viteza Bucuresti-Paris
Incepand din 2010-2012, va incepe constructia infrastructurii pentru introducerea trenurilor de mare viteza pe ruta Bucuresti-Budapesta-Viena-Paris, a anuntat Miron Mitrea.
"Discutiile privind acest proiect vor incepe anul acesta si speram ca el sa devina realitate pana in 2025, cand va fi finalizat Coridorul IV pan-european. Tot pana atunci vor fi modernizati aproximativ 10.000 km de cale ferata pe care trenurile vor circula cu o viteza de 160km/h", a completat ministrul.
De asemenea, MTCT are in vedere modernizarea garilor si a centrelor de dirijare a traficului feroviar.
Se extinde reteaua metroului bucurestean
Lucrarile de extindere a retelei de metrou vor fi finalizate in 2006. "Retelele de metrou Nicolae Grigorescu-Policolor (cu trei statii) si 1 Mai-Parcul Bazilescu din Bucurestii Noi vor fi terminate in doi ani. Pe de alta parte, Metrorex intentioneaza sa realizeze inca o magistrala pe ruta Drumul Taberei-Universitate-Pantelimon si una care sa ajunga la Aeroportul Otopeni. In 2020, cele doua tronsoane vor fi gata", a explicat Mitrea.
Iliescu: Axele fundamentale ale dezvoltarii tarii – Dunarea si Carpatii
Presedintele Ion Iliescu, sub presedintia caruia a fost organizat seminarul, a apreciat ca dezvoltarea economica viitoare a Romaniei trebuie sa aiba in vedere cele doua "axe fundamentale", respectiv Dunarea si Muntii Carpati. In opinia sa, Dunarea trebuie sa devina o importanta artera de circulatie, dar si o axa de interconectare europeana de la Marea Nordului la Marea Neagra. Presedintele a afirmat ca porturile Giurgiu, Oltenita si Calafat sunt mai aproape de Bucuresti decat statiunile montane, astfel ca locuitorii Capitalei si-ar putea petrece sfarsitul de saptamana la Dunare. El a mai spus ca ar putea fi infiintate curse de autocare sau de tren, chiar cu "Sageata albastra", pentru ca turistii care sosesc in aceste porturi sa poata face o scurta vizita si in Bucuresti. Presedintele Iliescu a declarat, de asemenea, ca turismul, in special cel rural, poate deveni un domeniu de baza al dezvoltarii economice in Romania. El a mentionat zona montana drept regiune in care turismul se poate dezvolta cu succes, tinand cont si de faptul ca Muntii Carpati sunt impaduriti, "palpita", spre deosebire de multe alte masive din Europa, care sunt golase.
Have something to add? Share it in the comments.