Stiri si noutati

Pentru romani cel mai mult conteaza nivelul dobanzilor in cazul unui credit, potrivit unui studiu Insomar

Daca in anul 2001cel mai des intalnit criteriu de alegere a unei banci era siguranta pe care aceasta o oferea, in prezent, cel mai mult conteaza nivelul dobanzilor, arata un studiu INSOMAR, prezentat miercuri, intr-un seminar cu tema Retail Banking, organizat de Fin Media la BNR.

De asemenea, in 2005, cel mai important argument in schimbarea unei banci de catre un client este un nivel mai bun al dobanzilor, pe locurile urmatoare, ca importanta, fiind creditele in conditii mai avantajoase, personalul mai bine pregatit sau numarul mai mare de sucursale, a aratat Gabriel Sebe, directorul INSOMAR.

Daca in urma cu patru ani, pe primele locuri intr-un top al bancilor preferate de romani erau CEC, BCR, BRD, Banca Agricola si Banc Post, in prezent cele mai preferate sunt BCR, BRD, Banc Post si Raiffeisen Banc, pentru siguranta si pentru varietatea mare de produse pe care le ofera, arata studiul.

Estimarile INSOMAR arata ca, pentru 2006, cele mai utilizate produse vor fi creditul in lei, contul curent in lei, depozitul in lei si creditele in valuta.

Privitor la creditele pe care romanii le fac, expertul financiar bancar Dan Calitoiu, reprezentant al Biroului de Credit, a aratat ca, in prezent, institutia de monitorizare are parteneriate cu 18 banci, o institutie financiara, una de asigurari si una de leasinguri, aceste parteneriate de monitorizare desfasurandu-se in termeni legali. Pana in acest moment, Biroul de Credit a acumulat o baza de date de 1,5 milioane de rapoarte de credite emise catre circa 500.000 de persoane, dintre care 160.000 au restante, a precizat Dan Calitoiu.

Forumul a avut ca principale teme de discutie felul in care vor functiona bancile in vitor, inovatia produselor bancare in Romania si UE, precum si felul in care se construieste loialitatea clientilor.

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *