Susanele.ro

Promovarea bancara, tot mai necesara datorita complexitatii pietei

Pe websiteul Bancii Nationale din Romania apar 39 de banci care isi impart in acest moment piata; o piata in formare, prea putin inchegata, aflata intr-un moment de boom industrial, care se va stinge insa in maxim 3-5 ani, cand se va consemna saturarea pietei de profil pe partea de retail in special. Mai exact, bancile investesc in expansiune, in dezvoltarea retelelor, speculand un moment in care mai este loc pe piata pentru a gasi cele mai bune spatii. Inca de acum, bancile investesc sume importante in branding si in promovarea produselor – care, implicit, se traduce si ea, ca dimensiune anexa, in branding.

Bancile se promoveaza la tv, in ziare si reviste, la radio, pe internet, outdoor, prin pliante distribuite pe strada si in cutiile postale, in autobuze, in metrou si in subteran in general, prin prezenta la targuri de profil… si lista mai poate continua, in functie de ingeniozitatea agentiilor de publicitate ce gestioneaza respectivele conturi. Sumele investite in publicitate sunt prevazute sa creasca, la fel cu dezvoltarea pietei. Bugetele sunt mai mari de la un an la altul, dar si veniturile si profiturile descriu aceeasi curba ascendenta. Printre cele mai promovate banci in Romania in momentul de fata se numara Romexterra Bank (unul dintre marii clienti pentru Realitatea TV, insa un contract special, ca si in cazul Petrom Service, gratie legaturilor mai putin transparente dintre respectivele institutii), BRD – GSG, Banca Comerciala Romana (BCR), Raiffeisen Bank si Raiffeisen Banca pentru Locuinte. In ultima perioada, au accelerat si HVB (inclusiv HVB Banca pentru Locuinte), Alpha Bank, ABN-AMRO, Finansbank, Piraeus Bank Romania, Banca Romaneasca si OTP Bank, strategiile fiind diferite, deci la fel si conexiunile intre modurile de promovare.

Spre exemplu, Alpha Bank si Piraeus Bank au ales (in special) TV, internet si print, ABN AMRO internet si print, Finansbank TV si internet, Banca Romaneasca internet si outdoor iar OTP Bank internet, print si marketing direct. Banca Transilvania s-a deschis de asemenea spre acest mediu al publicitatii, investind o parte din cresterea imensa pe care o consemneaza in fiecare an. Banca Transilvania a ales publicitatea outdoor (inclusiv in metrou in Bucuresti) si cea pe internet, insa prin operatiuni realizate direct in colaborare cu site-uri si publisheri si mai putin prin agentii de specialitate (deci fara campanii extinse). ProCredit Bank, ING Bank si LibraBank au mers spre print si outdoor (in cazul ProCredit Bank si ING). O prezenta mai temperata a fost aleasa de UniCredit, Banca Italo-Romena si Volksbank, ambele cu print, in timp ce CitiFinancial a insistat tot mai mult de outdoor si TV. In ansamblu, printul pare o metoda universala (ieftina si accesibila), TV-ul este folosit si el destul de mult pentru branding, internetul devine tot mai prezent in media-planuri, iar celelalte metode depind de strategia departamentelor de marketing. Sursa: SMART bank

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *