Centrul de Psihologie Aplicata din cadrul Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) a dezbatut, ieri, pe toate fetele, componentele legislative referitoare la transportul marfurilor periculoase, reglementate recent printr-o hotarare de Guvern.
Reunind reprezentantii tuturor actorilor care concura la producerea si transportul marfurilor periculoase, simpozionul a reflectat, in principal, supararea transportatorilor fata de prevederile HG 890/2004 prin care sunt introduse o serie de interdictii.
Mai concret, hotararea respectiva, emisa in data de 3 iunie a.c., dar care, potrivit afirmatiilor directorului general al ARR, Luiza Lupascu, nu este acompaniata si de normele de aplicare, prevede interzicerea transportului marfurilor periculoase intre orele 22.00 si 5.00, precum si in weekend-uri si pe perioada sarbatorilor legale.
"Noi trebuie sa alimentam statii PECO si exista pericolul ca, la sfarsit de saptamana, acestea sa ramana fara benzina sau motorina", si-au argumentat supararea transportatorii.
In ceea ce priveste cadrul legislativ ce "imbraca" acest timp de transporturi, concluziile au fost ca acesta este mai mult decat suficient.
Necazul este ca aplicarea, urmarirea aplicarii noianului de acte normative si "atentia" acordata de agentii economici autohtoni documentatiei ce trebuie sa insoteasca marfurile periculoase, precum si atestarea soferilor pentru asemenea transporturi sunt departe de intentiile si aspiratiile europene. (L. Solomon)
Have something to add? Share it in the comments.