Stiri si noutati

Vanzarile de calculatoare de birou au crescut in sase luni cu 55%

Consuela Stegarescu, Alexandru Popp

Vanzarile de computere au crescut semnificativ in acest an, potrivit specialistilor in domeniu. O crestere spectaculoasa, de circa 100%, a fost inregistrata la vanzarile de laptop-uri, in timp ce la calculatoarele de birou au crescut cu circa 55%.

Laptop-urile, un adevarat succes

?Numarul laptop-urilor vandute in primele doua trimestre ale acestui an a crescut cu 100% fata de perioada similara din 2003?, ne-a declarat presedintele Asociatiei Producatorilor si Distribuitorilor de Echipamente de Tehnologia Informatiei si Comunicatii (APDETIC), Valentin Negoita. Vanzarile de computere portabile au inregistrat succes si in perioada anterioara. In anul 2003, volumul vanzarilor s-a marit cu peste 90% fata de anul 2002, iar valoarea vanzarilor a crescut cu 80% in perioada de referinta precizata, potrivit unui studiu IDC.

"Firmele care nu isi securizeaza informatiile conform cu standardele internationale vor fi eliminate de piata, a afirmat Gabriel Vasiliu, seful Departamentului de Tehnologie a Informatiilor si Comunicatii din cadrul Asociatiei de Standardizare din Romania (ASRO)."

Crestere constanta de la an la an

?Numarul calculatoarelor de birou vandute in acest an a crescut cu 55% in primul trimestru al acestui an fata de perioada similara din anul precedent. Tendinta s-a mentinut si in al doilea trimestru al acestui an?, a spus Negoita. Totodata, oficialul APDETIC a precizat ca ultimele doua trimestre vor fi mult mai ?slabe?, astfel incat cresterea estimata pentru intregul an este de circa 25%.

In anul 2003, volumul vanzarilor de computere a crescut cu 39,3% fata de anul 2002, potrivit unui studiu realizat de IDC. In ceea ce priveste valoarea acestora, ea a crescut cu aproximativ 22%. Potrivit datelor Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, numarul PC-urilor a crescut la circa 2,1 milioane de unitati in anul 2003 fata de 1,5 milioane in anul 2002. In 2001, numarul acestora era de numai 700.000.

Securizarea informatiilor, esentiala

Firmele care nu isi securizeaza informatiile conform cu standardele internationale vor fi eliminate de piata, a afirmat Gabriel Vasiliu, seful Departamentului de Tehnologie a Informatiilor si Comunicatii din cadrul Asociatiei de Standardizare din Romania (ASRO). In prezent, este in curs de implementare un singur standard, ISO -17799, din 100 existente la nivel international, a mai declarat Vasiliu. Standardele de securizare a informatiei sunt necesare pentru a putea evalua siguranta datelor fiecarei companii si pentru realizarea tranzactiilor electronice. In cazul in care societatile romanesti nu se adapteaza cerintelor internationale, ele nu vor putea patrunde pe piata mondiala. Romania va adopta cat se poate de repede standardele internationale in domeniu, a afirmat minstrul comunicatiilor si tehnologiei informatiilor, Adriana Ticau, in cadrul unui seminar organizat de FinMedia. In prezent functioneaza un Grup de lucru pentru Securitatea Sistemelor Informatice, care reuneste specialisti din zonele militara, publica, privata si a societatii civile. Acest organism analizeaza felul in care se vor implementa standardele internationale.

10.000 de dolari pentru un singur post

Pentru securizarea la nivel maxim a sistemelor informatice pentru un singur post, o firma ar trebui sa investeasca pana la 10.000 de dolari, a apreciat Valentin Negoita, presedintele Asociatiei Producatorilor si Distribuitorilor de Echipamente de Tehnica a Informatiilor si Comunicatii (APDETIC). Aceasta presupune existenta pentru fiecare angajat a unui card de securitate, a unui logo personalizat, a accesului la date pe baza amprentelor. In momentul in care un angajat paraseste firma, la numai 2-3 minute, datele nu mai pot fi accesate din contul sau.

Astfel de sisteme exista in acest moment in SUA si in India si asigura o securizare a informatiilor aproape de 100%. Firmele care nu isi securizeaza informatiile electronice risca din doua puncte de vedere: pot avea pierderi materiale directe din cauza scurgerilor de informatii sau a blocarii sistemelor, dar pot suferi si pierderi de imagine. Clientii si partenerii de afaceri isi pierd increderea in companiile care nu pot asigura o protectie corespunzatoare a datelor.

Sursa Gardianul

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published.