Concurentii Daciei Logan au inregistrat in prima jumatate a anului in curs cresteri semnificative ale vanzarilor pe piata romaneasca, chiar pe fondul succesului comercial al modelului autohton.
In primul semestru au fost vandute 917 unitati pentru modelul Fiat Albea Star, in crestere cu peste 1.200 la suta fata de perioada similara din 2004, iar pana la sfarsitul anului putem depasi 2.000 bucati, a declarat pentru Rompres responsabilul de relatii publice al importatorului Auto Italia, Valeriu ?ones.
In semestrul II din 2004, Auto Italia a vandut 618 de masini Fiat Albea Star.
Acest concurent al modelului Logan este aproape la fel de spatios, dispune de un portbagaj chiar mai mare – 515 l – si are o calitate a fabricatiei excelenta pentru nivelul de pret sub 10.000 de euro. Modelul constructorului italian se remarca de asemenea prin finisarea interiorului si prin pozitia de condus foarte buna. Motorul de 1,2 litri este mai mic comparativ cu cel al concurentilor, dar "trage foarte bine" pentru aceasta cilindree.
Un alt model concurent pentru Logan, Renault Clio Symbol, pentru care initial existau temeri ca vanzarile sale ar putea fi afectate usor de noua masina nationala fabricata la Pitesti, a realizat performante comerciale remarcabile, fiind la finele primului semestru din 2005 pe primul loc in randul modelelor de autoturisme de import, cu vanzari de 5.651 unitati, conform APIA, in crestere cu 159,1 la suta fata de perioada similara din 2004.
Testele efectuate in trei capitale – Bucuresti, Budapesta, Varsovia,, unde au fost prezentate cele doua modele – Logan si Clio Symbol, au aratat ca aceste masini atrag in mod diferit clientela si ca nu vor fi foarte multi cei care se vor orienta de la Renault Clio Symbol catre Dacia Logan, potrivit directorului general al Renault Romania, Nicolas Ianculescu.
La randul sau, Dacia Logan este un succes comercial al constructorului autohton, fiind principalul vector al cresterii vanzarilor, atat pe piata interna cat si la export. In primele sase luni ale anului au fost vandute peste 61.000 de Logan-uri, dintre care 47.000 pe piata interna si peste 14.000 la export.
Succesul Logan-ului a determinat cresterea cotei de piata a companiei Dacia la 50 la suta, fata de 44 la suta cat detinea in 2004, in timp ce exporturile societatii s-au dublat.
Devenita deja noua masina nationala a romanilor, Logan a permis Dacia sa depaseasca toate recordurile semestriale de vanzari din istoria sa.
Have something to add? Share it in the comments.