Susanele.ro

Limitarea creditului de consum, majorarea TVA-ului si scaderea monedei euro ar putea afecta v?nzarea de electrocasnice

Limitarea creditului de consum, majorarea cu trei procente a TVA-ului si deprecierea monedei euro ar putea avea o influenta negativa asupra vanzarilor de electrocasnice, a declarat, pentru Rompres, directorul general al DOMO, Lorand Szarvadi.

"In general, ultima parte a anului este marcata de mai multe cumparaturi in sistem de creditare. Este posibil ca acest fapt sa fie anulat de noile reglementari ale Bancii Nationale a Romaniei, in acest an, si sa se pastreze o proportie sanatoasa de 50-50, asa cum este in momentul de fata", a precizat Szarvadi, adaugand ca exista totusi posibilitatea cresterii vanzarilor in rate in zilele premergatoare intrarii in vigoare a noilor norme.

De asemenea, majorarea cu trei procente a TVA-ului ar putea sa nu creeze efecte de la inceput. Insa, arata directorul DOMO, "probabil ca, pe termen lung, consumul, in general, se va reduce cel putin cu acelasi procent cu cat va creste TVA-ul, iar consumul de electrocasnice va suferi chiar o scadere mai mare".

Vanzarile comerciantilor, mai arata Szarvadi, au fost deja influentate negativ de scaderea monedei euro, cele mai multe produse comercializate in Romania provenind din zona euro.

In schimb, apreciaza directorul DOMO, tintirea inflatiei, potrivit strategiei BNR, respectiv un leu stabil, "nu poate influenta decat pozitiv compania DOMO, dar si Romania, in general".

Szarvadi mai arata ca si inundatiile au dus la scaderea, in zonele afectate, a vanzarilor. Cu toate acestea, "Domo a incercat sa fie alaturi de sinistrati si sa vina in intampinarea nevoilor lor cum am putut mai bine. Domo a donat cantitati importante de aparatura electrocasnica pentru ajutorarea lor, fara sa faca din asta un spectacol media".

In ciuda tuturor factorilor de influenta negativa, pentru Domo, "anul 2005 a fost un an foarte stabil, cu o crestere constanta, conform sezonalitatii. Cea mai mare crestere s-a inregistrat la telefoane mobile si produse IT&C, produse introduse relativ recent in reteaua DOMO".

Pentru urmatoarea perioada, Szarvadi estimeaza, potrivit experientei din anii anteriori, "o dublare a vanzarilor fata de primul semestru".

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *