Guvernul a adoptat joi, printr-un proiect de lege, masurile necesare pentru lucrarile de dezvoltare a aeroportului international Henri Coanda. Potrivit purtatorului de cuvant al guvernului, Oana Marinescu, actul normativ prevede ca lucrarile de dezvoltare a infrastructurii aeroportului ar putea fi declarate de utilitate publica. Expropriator este statul roman prin Compania Nationala ‘Aeroportul Henri Coanda Bucuresti’, iar terenul necesar pentru modernizarea aeroportului este de 600 de hectare. Purtatorul de cuvant al guvernului a spus ca la aeroportul Henri Coanda vor fi efectuate lucrari precum terminale moderne de pasageri, platforme penru parcarea aeronavelor, platforma cargo, cai de rulare si parcari supraetajate. Decizia de modernizare a aeroportului a fost luata avand in vedere cresterea constanta a fluxului de aeronave si pasageri.
‘Aceasta decizie a fost luata intrucat se impune modernizarea aeroportului Henri Coanda. S-a constatat ca fluxul de calatori a crescut constant si se estimeaza ca va continua sa creasca’, a declarat Oana Marinescu. Ea a spus ca, in 2005 fata de 2004, s-a inregistrat o crestere cu 15 la suta a fluxului de calatori, ajungandu-se la peste 3 milioane de pasageri, iar estimarile indica faptul ca in 2008 s-ar putea ajunge la 5 milioane. Numarul de aeronave a crescut, in 2005 fata de 2004, cu 25 la suta. Suprafetele de teren care ar urma sa fie expropriate sunt incluse in perimetrul de dezvoltare al aeroportului si fac parte din intravilanul orasului Otopeni si extravilanul comunei Tunari, aprobate prin planurile urbanistice generale.
Necesitatea urgentarii lucrarilor la infrastructura aeroportuara impune simplificarea procedurii de expropriere, astfel incat transferul dreptului de proprietate asupra terenurilor si imobilelor ce ar trebui afectate lucrarilor sa parcurga un traseu mai scurt. Proiectul de lege prevede ca expropriatorul intocmeste o documentatie tehnico-economica care contine date privind incadrarea lucrarii in planurile de urbanism si amenajare a teritoriului, documentatii cadastrale cu evidentierea suprafetelor si constructiilor rezultate in urma exproprierii si cu indicarea numelor proprietarilor si a ofertelor de despagubire. Pe baza acestei documentatii, guvernul aproba, prin hotarare, amplasamentul lucrarii, declansarea procedurii de expropriere a imobilelor care constituie amplasamentul, suma globala estimata a despagubirilor, sursa de finantare si termenul in care aceasta se vireaza intr-un cont bancar deschis pe numele expropriatorului.
Suma globala a despagubirilor pentru imobilele expropriate nu poate fi mai mica decat cuantumul total al despagubirilor determinat de catre un evaluator autorizat si se vireaza in cel mult 30 de zile de la data intrarii in vigoare a hotararii de guvern. In 15 zile de la publicarea respectivei hotarari de guvern, expropriatorul va depune la consiliul local al comunei, orasului sau municipiului pe teritoriul carora sunt situate imobilele ce urmeaza a fi expropriate planurile cuprinzand terenurile si constructiile propuse spre expropriere, precum si ofertele de despagubire, in vederea consultarii de catre cei interesati.
De asemenea, va notifica persoanele fizice sau juridice titulare de drepturi reale propunerile de expropriere impreuna cu ofertele de despagubire si va fixa data negocierii in maxim 30 de zile de la data notificarii. Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va elabora, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a legii, normele metodologice de punere, care vor fi aprobate prin hotarare de guvern. Proiectul de lege adoptat de executiv va fi trimis Parlamentului pentru dezbatere si aprobare.
BizWords“
Have something to add? Share it in the comments.