Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) nu accepta solicitarea de fuziune a societatilor Rafo Onesti si Carom Onesti, precum si cesionarea creantelor AVAS la Rafo catre firma Balkan Petroleum. Mircea Ursache, presedintele AVAS, a mai anuntat ieri ca va solicita unei firme de specialitate elaborarea unui raport de audit pentru privatizarea SNTR.
Investitii restante de 84 milioane USD
"Am primit de la Rafo si Carom doua solicitari – una pentru cesionarea creantei catre Balkan Petroleum si cealalta privind fuziunea celor doua societati. Nici una dintre ele nu a primit acordul nostru", a declarat oficialul AVAS. El spune ca Balkan Petroleum nu este, in acest moment, actionarul majoritar al Rafo. Ursache a mai informat ca suma stabilita la data privatizarii, in 2001, a fost achitata conform angajamentelor asumate, dar ca mai sunt de realizat investitii de 84 milioane de dolari. Actionarii societatilor Rafo si Carom au anuntat ca sunt de acord cu fuziunea celor doua societati.
Un nou control pe tema ARO
Vanzarea fabricii de matrite a societatii ARO Campulung de catre actualul proprietar, firma CrossLander, contravine unei clauze din contractul de privatizare a uzinei, precizat presedintele AVAS. "Fabrica de matrite contribuia la realizarea productiei ARO si a fost inclusa pe lista celor 15 active cu interdictie de vanzare, potrivit unei clauze a contractului de privatizare incheiat cu CrossLander", a aratat Ursache.
Presedintele AVAS a dispus ieri realizarea unui control prin care va stabili daca vanzarea activului respecta sau nu prevederile stipulate in contractul de privatizare.
Audit privind privatizarea SNTR
Referitor la SNTR, AVAS va solicita unei firme de specialitate elaborarea unui raport de audit pentru privatizarea SNTR. "Raportul va stabili in special daca au fost respectate doua conditii pentru privatizarea SNTR – una referitoare la cifra de afaceri pe care trebuia sa o aiba cumparatorul, iar cealalta la buna-credinta a acestuia", a adaugat presedintele AVAS. Ursache a mai spus ca Tobacco 2003/UE, consortiul care a preluat in ianuarie 2004 pachetul majoritar de la SNTR, a cerut AVAS prelungirea cu 90 de zile a termenului de notificare a Consiliului Concurentei cu privire la facilitatile de scutire de la plata obligatiilor bugetare acordate SNTR, propunere care nu a fost analizata deocamdata de AVAS. Presedintele AVAS a mai declarat ca institutia pe care o conduce se va substitui societatii Automobile Dacia in procesul intentat companiei de catre un fost angajat, care-i solicita acesteia din urma despagubiri de peste 26 milioane USD.
Despagubirea ar urma sa fie acoperita in cea mai mare parte de la bugetul de stat, deoarece contractul de privatizare prevede ca grupul francez va achita sume de maximum 100.000 de euro in contul litigiilor anterioare transferului dreptului de proprietate asupra uzinei pitestene. In plus Ursache a mai informat ca va reprezenta BCR in procesul cu DAC AIR care solicita daune de 200 milioane $ ca urmare a stoparii unei linii de credit contractata de la fosta Bancorex.
Venituri din privatizare de 210 milioane de euro
In primele sase luni ale acestui an, AVAS a obtinut venituri de 11.993 miliarde lei (295 milioane euro), din care 8.520 miliarde lei (210 milioane euro) din privatizari, potrivit raportului semestrial al institutiei. De asemnea, AVAS a obtinut din dividende 1.356 miliarde de lei si 1.852 miliarde de lei din activitatea de valorificare a activelor bancare.
Have something to add? Share it in the comments.