Indiferent de forma de asociere, marimea firmei sau dotare tehnica, transportatorii rutieri autohtoni au fost vesnic nemultumiti, chiar si invrajbiti de numarul insuficient al autorizatiilor de transport international. Fiind o problema generatoare, in unele momente, si de "piata neagra", foamea de autorizatii destinate transportului de marfuri a constituit si tema principala de dezbateri a participantilor la Forumul International de Transport desfasurat ieri, in organizarea ARTRI si la care au participat reprezentantii statelor membre ale Asociatiei de Cooperare Economica "Marea Neagra"(BSEC). Tonul nemultumirii a fost dat, inca din start, de secretarul general al ARTRI, Florinel Andrei, care a deplans contingentele insuficiente de autorizatii oferite anual, in baza acordurilor bilaterale incheiate de MTCT. De altfel, Lucian Sova, directorul general al Directiei de Transporturi Rutiere din cadrul MTCT, nu a dat prea multe sperante asistentei, afirmand, in ceea ce priveste majorarea contingentelor de autorizatii, ca "tendinta partenerilor este de introducere a unor noi restrictii". Mai mult, directorul Sova a mai precizat faptul ca "Italia si Germania nu doresc majorarea contingentelor", potrivit acestuia, "solutia fiind integrarea europeana". Totusi, unele sperante au mai venit din partea reprezentantului CEMT, Sophie Fouvez, care a anuntat o preconizata balansare a numarului de autorizatii in favoarea statelor nemembre UE. Asta, in conditiile respectarii tuturor standardelor europene de mediu, legislatie si siguranta. "Faceti-va lectiile si veti avea perspective de viitor!", i-a indemnat oficialul european pe transportatorii mioritici. (L. Solomon)
Have something to add? Share it in the comments.