Stiri si noutati

Disputa pe tema autorizatiilor CEMT

Indiferent de forma de asociere, marimea firmei sau dotare tehnica, transportatorii rutieri autohtoni au fost vesnic nemultumiti, chiar si invrajbiti de numarul insuficient al autorizatiilor de transport international. Fiind o problema generatoare, in unele momente, si de "piata neagra", foamea de autorizatii destinate transportului de marfuri a constituit si tema principala de dezbateri a participantilor la Forumul International de Transport desfasurat ieri, in organizarea ARTRI si la care au participat reprezentantii statelor membre ale Asociatiei de Cooperare Economica "Marea Neagra"(BSEC). Tonul nemultumirii a fost dat, inca din start, de secretarul general al ARTRI, Florinel Andrei, care a deplans contingentele insuficiente de autorizatii oferite anual, in baza acordurilor bilaterale incheiate de MTCT. De altfel, Lucian Sova, directorul general al Directiei de Transporturi Rutiere din cadrul MTCT, nu a dat prea multe sperante asistentei, afirmand, in ceea ce priveste majorarea contingentelor de autorizatii, ca "tendinta partenerilor este de introducere a unor noi restrictii". Mai mult, directorul Sova a mai precizat faptul ca "Italia si Germania nu doresc majorarea contingentelor", potrivit acestuia, "solutia fiind integrarea europeana". Totusi, unele sperante au mai venit din partea reprezentantului CEMT, Sophie Fouvez, care a anuntat o preconizata balansare a numarului de autorizatii in favoarea statelor nemembre UE. Asta, in conditiile respectarii tuturor standardelor europene de mediu, legislatie si siguranta. "Faceti-va lectiile si veti avea perspective de viitor!", i-a indemnat oficialul european pe transportatorii mioritici. (L. Solomon)

Sursa Gardianul

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *