Anul trecut, firmele private din Romania au acordat salariatilor lor circa trei milioane tichete de cadouri, pe total, sumele astfel alocate fiind estimate la peste 30 miliarde de lei. Chiar daca piata romaneasca este considerata de catre reprezentantii companiilor emitente de tichete de cadouri ca nefiind de anvergura celor cu traditie in astfel de metode de fidelizare a salariatilor, pentru 2004 este estimata o crestere de peste 50% a numarului acestor bonificatii.
Cheltuieli deductibile din fondul de salarii
Daca pe piata autohtona, tichetele-cadou au o vechime de aproximativ un an, in schimb, tichetele de masa au o "experienta" de cinci ani. Numarul celor care beneficiaza in prezent de aceste bonuri valorice a crescut de la 28.000 (in primul trimestru al anului 1999) la peste 1,6 milioane in primul trimestru din 2004.
Tichetele-cadou acordate salariatilor sunt deductibile in limita a 2% din fondul de salarii si a sumei de 1,2 milioane de persoana. Anul trecut, efortul bugetar pentru acordarea tichetelor de masa a fost de 19.547 miliarde de lei. De altfel, impactul asupra bugetului reprezinta principala motivatie pentru care initiativa deputatului Octavian Mitu, care propune ca salariatii sa primeasca tichete de vacanta (deductibile din impozitul pe profit) cu care sa-si achite contravaloarea serviciilor, nu va putea fi pusa in practica in acest an. (C.N.)
Have something to add? Share it in the comments.