Stiri si noutati

Proprietarii de taxiuri, obligati sa asigure pasagerii si bunurile acestora

Carmen Neacsu

Operatorii si taximetristii independenti isi vor pierde autorizatia daca in termen de doua luni de la obtinerea acesteia nu fac dovada asigurarii pentru riscuri a pasagerilor si a bagajelor acestora.

Tarifele, obligatoriu afisate pe portiere

Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii 38/2003 privind transportul in regim de taxi si inchiriere stipuleaza ca autorizatiile taxi o data obtinute nu vor fi eliberate operatorului sau taximetristului independent decat pe baza licentei de executie pe vehicul si numai dupa prezentarea copiei de pe asigurarea pentru riscuri a pasagerilor si bagajelor acestora. Asigurarea trebuie sa fie valabila pentru autovehiculul pentru care s-a primit autorizatia de taxi, pentru intreaga durata de valabilitate a acesteia. Dupa primirea autorizatiei, un taxi nu va putea intra in circulatie decat daca indeplineste o serie de conditii. Este vorba de aplicarea, pe cele doua portiere spate sau pe partile laterale ale cabinei – in cazul transportului de bunuri – a celor doua indicatoare marcate, care trebuie sa contina atat numarul autorizatiei taxi, localitatea de autorizare, cat si data expirarii autorizatiei.

Indicatoare marcate in relief

La aceasta se adauga si obligativitatea aplicarii pe portierele din fata a tarifului pe kilometru, pe ora si a celui de pornire. De remarcat ca, la nivelul fiecarei localitati va fi stabilit, prin hotarare a Consiliului Local dupa consultari cu Camera taximetristilor, un model unic de indicator marcat. Acestea vor avea forme, dimensiuni si culori astfel incat sa fie vizibile de la o distanta de 100 de metri, sa aiba un sistem de prindere de portiera astfel incat sa nu poata fi desprins cu usurinta, iar inscrisurile sa fie in relief pentru a nu putea fi falsificate. De altfel, Consiliul Local stabileste si numarul maxim de autorizatii taxi permanente valabile pentru cinci ani, din care o treime va fi asigurata grupei taximetristilor independenti, restul revenind operatorilor de transport taxi. Legea mai stabileste ca un taxi poate transporta la o cursa maximum patru persoane, dintre care numai una este client. De asemenea, un taxi poate transporta si doi clienti, daca primul este de acord cu acest lucru. In plus, taximetristii vor trebui sa fie mai atenti in trafic sau in relatia cu pasagerii daca tin la meseria lor.

Lipsa aparatului de taxat, penalizata aspru

Astfel, certificatul de atestare profesionala a taximetristului poate fi retinut in cazul in care acesta a transportat clienti fara ca aparatul de taxat sa fie in functiune sau daca acesta nu poate justifica provenienta aparatului de marcat sau a statiei radio de pe masina. Comportamentele agresive fata de clienti sau organele autorizate de control, precum si ruperea sau inexistenta sigiliului de la aparatul de taxat se pedepsesc si ele cu retinerea certificatului de atestare. De asemenea, taximetristii vor fi obligati sa remita clientilor un "bon de client", care trebuie sa cuprinda data si ora emiterii, numarul de inmatriculare al autovehiculului, numarul autorizatiei si cel de telefon/fax al operatorului de transport. De asemenea, bonul va trebui sa indice si distanta parcursa, tariful si costul total al calatoriei. Tariful de pornire va fi cel mult egal cu tariful pe kilometru, iar costul total al calatoriei nu este conditionat de numarul persoanelor sau de cantitatea de bunuri transportate, daca acestea nu depasesc capacitatea de transport autorizata a taxiului. Reamintim ca autorizatiile emise de operatori si taximetristi independenti au fost prelungite temporar pana la 31 decembrie 2003, data pana la care acestia vor trebui sa finalizeze dotarea si pregatirea in vederea autorizarii.

Sursa Gardianul

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *