Stiri si noutati

Automobilele economice, apreciate la salonul Auto de la Frankfurt

La al 61-lea Salon Auto de la Frankfurt, alaturi de berlinele Mercedes si BMW au aparut si noile autovehicule europene "low cost", semn al cresterii cererii pentru modelele ieftine din Europa de Est, informeaza AFP.

Loganul, sub marca "Dacia by Renault", se gaseste nu departe de celalte modele Renault, dar si in apropierea prestigioaselor Aston Martin, Jaguar si Land Rover. In afara de Logan, la salonul de la Frankfurt sunt prezent si Citroën C1, Peugeot 107 si Volkswagen Fox, toate modele recent lansate pe piata europeana la preturi de aproximativ 9.000 de euro. Acest afisaj insolit demonstreaza noul interes al constructorilor auto din "vechea" Europa pentru un segment exploatat pana in prezent doar de rivalii sud-coreeni. "Dezvoltarea de automobile economice este o tendinta importanta la constructorii europeni si asiatici, care vizeaza astfel persoanele cu venituri modeste din tarile Europei Occidentale", a explicat Ferdinand Dudenhöffer, directorul Centrului de studii auspra industriei auto de la Gelsenkirchen (Germania).

In cazul autoturismului Logan de la Dacia, acesta a ajuns la concesionarii francezi si germani la inceputul lunii iunie 2005 cu un pret de 8.000 de euro si a inregistrat un succes superior asteptarilor firmei mama Renault. Constructorul francez miza pe 20.000 pana la 30.000 de unitati comercializate intr-un an in Europa Occidentala, insa se pare ca aceste estimari vor fi depasite. Mark Fulthorpe, analist la societatea de consultanta CSM Worldwide, sutine chiar ca Renault va incerca sa limiteze numarul de Loganuri destinate Europei Occidentale de teama ca acest model sa nu afecteze vanzarile de Renault Twingo, model din aceiasi clasa dar mai scumpa ca autoturismul produs in Romania.

Faptul ca mari constructori auto occidentali si-au modificat perspectiva asupra autoturismelor economice se datoreaza aparitiei unei sensibilitati vis a vis de pretul autoturismelor la consumatorii occidentali dar si pentru ca firmele auto au identificat modalitatile prin care pot sa produca aceste autoturisme cu costuri reduse in principal in Europa Centrala si de Est. Loganul este fabricat in Romania de Dacia, Citroën C1 si Peugeot 107 sunt fabricate in Cehia, in aceiasi uzina in care sunt asamblate automobilele Toyota, modelul Panda al celor de la Fiat este asamblat in Polonia, in tip ce modelul Fox al celor de la Volkswagen este produs in Brazilia.

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *