Compania americana Wal Mart, liderul mondial in domeniul distributiei, intentioneaza sa-si extinda activitatile in Europa Centrala si de Est, a anuntat, luni, directorul executiv al Wal Mart.
Acest anunt este o veste proasta pentru retailerii europeni precum Metro, Tesco sau Auchen, comenteaza cotidianul "Financial Times".
Directorul executiv al Wal Mart, Lee Scott, a precizat ca grupul pe care il conduce considera Polonia si Ungaria, ambele noi tari membre ale Uniunii Europene, precum si Rusia drept piete atractive pentru viitorul imediat.
"Pentru noi nu conteaza care din aceste tari va fi prima pe care vom patrunde, pentru ca la un anumit moment vom fi prezenti in toate aceste tari", a declarat Lee Scott subliniind ca obiectivul firmei Wal Mart este ca aproximativ 30 la suta din cifra sa de afaceri sa fie realizata in afara SUA.
De asemnea, Lee Scott a apreciat ca in regiunea Europei Centrale si de Est este mult mai rezonabil pentru Wal Mart sa demareze achizitii decat sa infiinteze noi magazine, dat fiind faptul ca celelate mari grupuri internationale de retail au trecut in faza de consolidare a activitatilor lor din aceasta regiune. De exemplu firma Tesco a intrat pe piata din Ungaria in 1994 si in prezent detine aproximativ 14 la suta din aceasta piata.
Anul trecut operatiunile din SUA au generat doar 21 de procente din vanzarile de 285 miliarde dolari realizate de Wal Mart si doar 31 la suta din cresterea anuala a vanzarilor de 28 miliarde dolari. Cele mai multe magazine Wal Mart din afara SUA sunt amplasate in Mexic, Marea Britanie si Canada.
Have something to add? Share it in the comments.