Stiri si noutati

Nissan vrea sa imite succesul inregistrat de partenerul Renault cu Logan

Constructorul auto japonez Nissan are intenÅ£ia de a investi aproape 100 miliarde yeni (705 milioane euro) pentru a lansa o maÅŸină cu preÅ£ redus pe pieÅ£ele emergente din China, India, Brazilia ÅŸi Europa de Est începând cu 2009, afirmă un articol apărut joi în cotidianul economic nipon Nihon Keizai Shimbun (Nikkei), transmite AFP. Potrivit cotidianului citat, această maÅŸină va avea un preÅ£ de vânzare de aprope 10.000 de dolari (8.300 de euro) ÅŸi va fi produsă în aproximativ 600.000 de exemplare pe an, adică 20 la sută din capacităţile de producÅ£ie mondiale ale firmei Nissan. Grupul Nissan a refuzat să facă orice comentarii în legătură cu acest articol de presă. Mai mult, potrivit Nihon Keizai Shimbun, pentru construcÅ£ia noii maÅŸini Nissan are intenÅ£ia de a utiliza capacităţile de producÅ£ie excedentare ale partenerului Renault amplasate în Brazilia ÅŸi India,pe această ultimă piaţă Renault având intenÅ£ia de a demara producÅ£ia modelului său Logan în 2007 împreună cu partenerul local Mahindra. MaÅŸina va fi dotată cu un motor de un litru, cea mai mică din gama Nissan, urmând a fi produsă ÅŸi în Europa de Est, însă nu în Rusia care va fi doar o piaţă de export pentru noua maÅŸină. În China, Nissan are intenÅ£ia de a adăuga o nouă linie de producÅ£ie la uzina pe care o exploatează firma mixtă Nissan Dongfeng Passenger Vehicle Co, pentru a produce anual 100.000 exemplare din noul autovehicul. În prezent Renault înregistrează un succes de piaţă cu modelul ieftin Logan, lansat în 2004. DeÅŸi iniÅ£ial a fost destinat doar pieÅ£elor emergente, Logan a început să fie vândut ÅŸi în mai multe ţări din Europa de Vest printre care ÅŸi în FranÅ£a, piaÅ£a domestică a grupului Renault. În luna martie 1999 Renault ÅŸi Nissan au semnat un parteneriat comercial ÅŸi tehnic în urma căruia Renault deÅ£ine 44,4 la sută din capitalul Nissan iar firma japoneză controlează 15 la sută din acÅ£iunile Renault. Până în prezent directorul executiv al celor două grupuri auto, Carlos Ghosn, a exclus o eventuală fuziune între Renault ÅŸi Nissan, estimând că cele două entităţi trebuie să-ÅŸi păstreze personalitatea distinctă.

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *