"In acest an vor fi finalizati doar 17,5 km de autostrada, iar anul viitor, 78 km, potrivit strategiei de dezvoltare a infrastructurii rutiere, prezentata ieri la Ministerul Transporturilor (MT) de premierul Calin Popescu Tariceanu si ministrul de resort, Gheorghe Dobre.Totodata, vor fi receptionati 341 km de drumuri nationale in 2006 si 293,2 km anul viitor." Romania va deveni un mare santier in acest an, demonstreaza proiectele prezentate ieri la MT. Astfel, in acest an vor fi in executie 1.773,5 km de drumuri nationale si 382,6 km de autostrada, dar si 83,3 km de drum – variante ocolitoare. Intre principalele proiecte ce vor fi finalizate se numara cel de fluidizare a traficului pe DN1 – inclusiv in zona Otopeni -, dar si tronsonul de autostrada Fetesti-Cernavoda. Planurile pentru 2007 sunt si mai ambitioase. Astfel, vor fi receptionate lucrarile la tronsonul de autostrada Drajna-Fetesti si variantele de ocolire Sibiu si Pitesti, dar si 293,2 km de drumuri nationale. In acest an vor fi investiti 1,2 miliarde de euro pentru proiecte de infrastructura, urmand ca in viitorii doi ani sa fie cheltuiti cate 2,7 miliarde de euro, cu posibilitatea de majorare a fondurilor prevazute pentru 2008.
Investitii uriase pentru drumuri
Guvernul va investi, pana in 2008, peste 6,6 miliarde de euro pentru proiecte de modernizare a infrastructurii rutiere si constructie de autostrazi, pe baza unor proceduri mai scurte de incredintare a contractelor, care urmeaza sa fie convenite cu reprezentantii Delegatiei Comisiei Europene (CE) la Bucuresti si ai Bancii Europene de Investitii (BEI), a anuntat primul-ministru. Lucrarile prioritare care sunt prevazute pentru acest an se refera la finalizarea tronsonului de autostrada Fetesti-Cernavoda, inceperea lucrarilor pe noi tronsoane ale autostrazii Bucuresti-Brasov, reabilitarea centurii de nord a Bucurestiului si centurii de vest a orasului Ploiesti, precum si amenajarea unor variante de ocolire a 19 orase, printre care Pitesti, Sibiu, Cluj-Napoca, Craiova. Proiectele rutiere de maxima urgenta vor fi finantate prin fonduri guvernamentale, astfel incat autoritatile sa nu fie obligate sa parcurga termenele procedurale mai lungi necesare in cazul programelor care beneficiaza de fonduri europene. Programul de dezvoltare a infrastructurii rutiere, propus de MT pentru intervalul 2006-2008, prevede finalizarea a 260 km de autostrada si modernizarea altor 1.900 km drumuri nationale, intentia fiind ca in 2008 ministerul sa aiba in diferite stadii de executie alte 840 km de autostrada.
Bugetul Autostrazii Bechtel, suplimentat
Bugetul alocat in acest an pentru lucrarile la autostrada Brasov-Bors va depasi 300 milioane de euro, fondurile suplimentare celor 100 milioane de euro aprobate deja de Guvern urmand sa fie asigurate din sumele obtinute in urma privatizarii BCR, a anuntat Tariceanu. El a aratat ca autoritatile sunt interesate ca lucrarile la autostrada sa nu depaseasca durata prevazuta initial (anul 2012 – n.r.), fiind insa necesar ca proiectul sa fie derulat si in functie de capacitatea constructorului. Contractul renegociat cu firma americana Bechtel pentru constructia autostrazii se afla in procedura de aprobare interna la nivelul ministerelor si urmeaza sa fie aprobat intr-o sedinta viitoare de Guvern. Intrebat care este motivul pentru care contractul cu firma Bechtel nu este prezentat public, premierul a amintit ca exista situatii cand astfel de documente includ si o serie de clauze confidentiale, care pot fi divulgate in cazul formularii unei plangeri sau a unei actiuni in justitie. Proiectul constructiei autostrazii Brasov-Bors are o valoare totala de peste doua miliarde de euro.
Sursa: Gardianul“
Have something to add? Share it in the comments.