Banca Comerciala Romana (BCR) a lansat ieri un card de credit in lei, in colaborare cu UltraPro Computers, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata romaneasca de IT, au declarat reprezentanti ai celor doua institutii, in cadrul unei conferinte de presa ce a precedat lansarea produsului.
Cardul e realizat sub sigla VISA si poate fi folosit atat in tara, cat si in strainatate. BCR a mai emis doua astfel de carduri, in cooperare cu Depozitul de Calculatoare si Altex, ambele avand o limita de credit de maximum 5.000 de euro si o perioada de acordare a creditului de cinci ani, cu posibilitatea de prelungire automata.
Linia de credit realizata in colaborare cu UltraPro Computers are, de aseme-nea, o limita de cinci ani, cu posibilitatea de prelungire pe inca cinci ani, daca persoana care a contractat creditul isi plateste dobanzile si comisioanele aferente. Clientul are posibilitatea sa nu plateasca creditul propriu-zis timp de cinci ani, daca in acest timp plateste dobanzile lunare si celelalte taxe incluse. Dobanda lunara este de 22% si este mai mica decat dobanzile obisnuite practicate pe piata pentru creditele de consum, aceasta situandu-se undeva intre 25% si 32%, a precizat Matei Ion, director executiv al Directiei Carduri din cadrul BCR. Plafonul maxim de creditare pentru o familie cu un venit lunar mediu de 5.000.000 lei vechi este de 80.000.000 de lei, la care se percepe o dobanda lunara de aproximativ 1.470.000 lei. La o familie cu un venit lunar mediu de 15.000.000 lei, plafonul maxim de creditare este de 180.000.000 de lei, iar dobanda aferenta este de 3.300.000 de lei.
Acest tip de carduri reprezinta solutia de moment pe pietele internationale, chiar daca la noi au aparut de cateva luni, sustine Ion.
BCR a emis pana acum 50.000 de carduri de consum, din anul 2001, cand a fost lansat acest tip de card, a adaugat acesta.
Dar in cinci luni, de cand BCR a realizat primul card cobrandat, numarul acestor carduri cobrandate a ajuns la un total de 50.000, ceea ce inseamna ca doar in cinci luni BCR a emis tot atatea carduri cobrandate cate carduri de consum a emis in cinci ani de zile.
Cardul co-branded va putea fi utilizat pentru cumpararea de produse din magazinele Ultra PRO Computers, dar si pentru alte operatiuni generate de nevoile personale ale posesorului, cum ar fi retragerea de numerar de la bancomate sau plata unor bunuri si servicii. In acest an, BCR intentioneaza sa lanseze cel putin sase carduri co-branded in colaborare cu firmele de retail din domeniul marfurilor si serviciilor.
BCR emite 16 tipuri de carduri de credit si debit si are in prezent 360 de sucursale si agentii, precum si o retea de peste 1.000 ATM-uri.
Numarul clientilor bancii a ajuns la peste cinci milioane, din care 90% sunt clienti persoane fizice.
Banca are in prezent 1,85 milioane de carduri de credit si de debit active. BCR a inregistrat, dupa primele 11 luni ale anului trecut, un profit net de 762 de milioane lei (circa 211 milioane euro), rezultatul la noua luni fiind de 647 milioane lei (180 milioane euro).
BCR detine active de aproximativ 9 miliarde euro.
UltraPro Computers este unul dintre cei mai importanti distribuitori de componente IT pe piata de retail din Romania si are o retea de 79 de magazine.
Bogdan Asaftei
Sursa: Averea“
Have something to add? Share it in the comments.