Stiri si noutati

RSS: o noua forma populara de informare

IT

Pentru multi oameni, newsletter-urile trimise via e-mail au devenit echivalentul online al ziarului de duminica, de multe ori necitit dar de si mai multe ori savurat, de exemplu, dimineata la cafea. Mai nou a aparut o alternativa si mai convenabila: multe portaluri ca Google, Yahoo sau MSN iti permit sa iti personalizezi homepage-ul, adica sa iti setezi homepage-ul sa iti afiseze aceeasi informatie pe care altfel ai primi-o prin mai multe e-mailuri de la mai multe site-uri. Toate informatiile relevante apar astfel pe o singura pagina iar informatia este de multe ori mult mai proaspata decat cea primita din newsletter-urile saptamanale si chiar si zilnice. Mai mult, cea mai recenta informatie o gasesti acolo cand ai chef sa o citesti si nu cand primesti un e-mail.

Yahoo are probabil cel mai usor de folosit homepage personalizat, si este pe departe cel mai popular. Un numar de 30 de milioane de utilizatori de Internet si-au creat o pagina “MyYahoo” de la inceputul lui decembrie 2005. Acronimul RSS vine de la "Really Simple Syndication", botezat astfel mai in gluma, mai in serios, de catre programatorii care l-au creat. Si trebuie sa recunoastem, termenul nu este neaparat “user friendly”. Cu ajutorul acestui serviciu poti primi, de exemplu, cele mai recente preturi oferite de agentiile de turism pentru orice destinatie aleasa. Sau stiri legate de un nume, Bill Gates de exemplu.

In ceea ce ii priveste pe cei ingrijorati de cat de private vor ramane informatiile cerute pentru inscriere la acest serviciu, nu e cazul sa isi faca griji: informatiile respective sunt acelasi ca cele cerute la inscrierea pentru un newsletter.

BizWords

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *