Probabil ca, pana in prezent, nu a existat oferta mai asemanatoare cu "Cosmote 2000" decat oferta lansata de Zapp, prin care compania de telefonie mobila CDMA si-a imbunatatit defunctul Zapp 500 Anytime pentru a nu-si pierde clientii. Zapp Talk Free este un abonament ieftin pentru convorbiri in retea si in grup, deci targetul este tangent cu cel al cartelelor pre paid Cosmote. Cu mici si semnificative diferente insa. Cosmote lansase in mod autentic o revolutie pe piata de profil, aratand in primul rand ca exista si ca este capabila de a actiona ferm pentru a-si atrage clienti. Cu 3 euro plus TVA pentru 2000 de minute in retea la cartela pre paid si tarife foarte mici si pentru convorbirile in afara retelei, Cosmote miza direct pe tineri si foarte tineri, care erau de nelipsit si din reclamele tv. Zapp vine cu abonamente de 4 si de 8 USD plus TVA, cu 600 si respectiv 1000 de minute de convorbiri in retea; in primul caz cu restrictii, in al doilea caz fara intervale de timp fixate. La prima vedere, 4 sau 8 USD inseamna foarte putin, desi este vorba de un abonament si deci de un contract.
Tinerii sunt vizati, la fel si grupurile si companiile, dar se trece mai mult spre acestea din urma si se mizeaza mai putin pe segmentul "studenti", caci tinerii elevi nu isi pot face abonament decat eventual pe numele unui parinte sau tutore. In consecinta, in reclama la Zapp Talk Free apar tineri din categoria 20 – 30 de ani. In timp ce Cosmote a lansat o oferta denumita Revolutie si s-a promovat puternic inclusiv pe internet, dar si in toate celelalte medii posibile, Zapp a mers pe ideea unei reclame tv in care personajele explica ca vorbesc gratis in retea si ieftin in alte retele. Corect, insa spotul nu este unul de impact, nu se spune concret ceea ce se ofera, ceea ce il face mai vag si mai apropiat de ofertele "normale" ale Connex Vodafone si Orange Romania.
Altfel spus, Zapp a lansat un produs cu potential imens pe piata, insa care nu este promovat asa acum trebuie. Sa ataci un astfel de segment si sa nu aloci fonduri "masive" pentru publicitatea pe internet poate fi considerat o utopie. Zapp s-a temut poate si ca o campanie mai agresiva ar fi cauzat o avalansa de clienti la fel ca in cazul Cosmote, insa varianta aceasta nu este tocmai credibila, caci reteaua CDMA este mult mai dezvoltata, iar procesul de abonare nu este unul la fel de spontan precum cumpararea unei cartele pre paid.
Sursa: SMART financial “
Have something to add? Share it in the comments.