Un nou blog este creat in fiecare secunda iar acest fenomen a luat proportii de 60 de ori mai mari decat acum trei ani, declara Technorati, un site de monitorizare a blogurilor. In raportul periodic “Starea Blogosferei” (State of the Blogosphere) se arata ca exista mai mult de 27.2 bloguri, cu 75 de mii de bloguri noi create in fiecare zi. Astfel, numarul blogurilor s-a dublat la fiecare 5 luni. Blogurile au ca subiect aproape orice si constituie un mijloc de exprimare pentru apoape oricine. Cuprind comentarii politice, discutii despre ultimele evenimente, observatii facute de adolescenti sau copii plictisiti, experientele celor ce cauta un job, nemultumirile celor deja angajati si multe lauda de sine din partea departamentelor de marketing si PR.
Exista aproape 1.2 milioane de post-uri noi in fiecare zi sau 50 000 in fiecare ora. Daca se intampla ceva interesant sau groaznic(nu conteaza, atat timp cat e spectaculos), lumea se simte datoare sa comenteze, drept urmare activitatea bloggerilor creste semnificativ. De exemplu, atentatele cu bomba din Londra din 2005 au dat nastere unui numar impresionant de comentarii. Uraganul Katrina a avut un efect similar, chiar daca nu a dat nastere la un numar prea mare de bloguri legitime, foarte multe fiind spam-uri.
Dar odata cu cresterea popularitatii blogurilor cresc si lucrurile enervante sau deranjate legate de acestea si evident, incercarile de frauda. Aproape 10% din blogurile noi sunt generate de computere, adica post-urile nu sunt reale ci sunt spam, notificari false ca un anumit blog a fost actualizat ( sping-uri, adica ping-uri generate ca spam).
Totusi, Technorati arata ca marea majoritate a celor ce creeaza un blog se si ocupa de el. 13.7 de milioane de bloggeri continua sa isi actualizeze blogul si dupa 3 luni, existand aproape 2500 de categorii distincte, fiecare avand cam 850 000 de bloguri. Cu alte cuvinte, cam unul din patru utilizatori de Internet a citit un blog. Technorati estimeaza ca in jur de 53 de milioane de americani au folosit Internetul ca sa-si publice gandurile personale, fotografii sau fisiere.
BizWords “
Have something to add? Share it in the comments.