Toate firmele de web-design ca si clientii acestora sunt constienti de faptul ca o pagina web cu trafic mare, valoroasa din punctul de vedere al continutului si cu un design atractiv inseamna mai multi bani din publicitate. In jurul unui site se pot crea pana si evenimente de Public Relations, dar pana acolo, un site facut sa aiba vizitatori ofera in primul rand locuri de munca destul de bine platite: search engine optimizator, manager e-commerce, content manager, telemarketer sunt doar cateva exemple.
Cel mai bine platit, dar care necesita mai multa experienta si un plus de efort este SEO (search engine optimizator) sau optimizatorul de site pentru motoare de cautare gen google sau yahoo. Doritori unui astfel de job trebuie sa conceapa si sa implementeze tot felul de metode prin care un site sa apara cat mai sus pe lista rezultatelor afisate de un motor de cautare. Metodele implementate de SEO sunt considerate eficiente daca au ca scop imediat cresterea numarului de vizitatori ai siteului si implicit si a valorii acestuia. Acest post este unul foarte important pentru majoritatea firmelor care comercializeaza produse proprii printr-o pagina de internet, si nu numai in cazul acestora. Poate si din acest motiv, o persoana angajata pe un astfel de post poate castiga pana la 1.000 de euro pe luna.
Dezvoltarea comertului electronic a adus cu sine, pe langa afaceri profitabile, si postul de manager e-commerce. Pe langa administrarea efectiva a siteului, un manager e-commerce trebuie sa transforme o mare parte din vizitatori in cumparatori. Managerul e-commerce poate castiga atat un salariu fix cat si comision in functie de activitatea proprie de vanzare. Un astfel de salariu fix se invarte undeva in jurul sumei de 250 de euro.
Munca de telemarketer presupune activitati de promovare si vanzare de produse catre o anumita categorie de clienti prin intermediul telefonului. Acest job a aparut din cauza nevoii exprese de adresare directa catre clientii tinta ai unei organizatii/companii.
Activitatea de content management presupune redactarea continutului unui site web in functie de targetul si obiectivul fiecarei astfel de pagini. Un content manager poate scrie articole cu un caracter diversificat: de la articole pe teme legislative si educative, pana la cele legate de cosmetica, advertising, afaceri sau imobiliare si retail. In jurul fiecarui site se lanseaza un newsletter, care poate fi trimis atat zilnic cat si saptamanal, bilunar sau lunar. Un newsletter functioneaza ca o « gazeta » virtuala.
Avantajele unui astfel de job se remarca indeosebi in privinta economisirii unei resurse foarte rare: timpul. E placut sa fii platit ca sa scrii, dar nu as spune ca este tocmai usor.
Irina Mateescu – Bizwords
Have something to add? Share it in the comments.