Stiri si noutati

Avantajele si dezavantajele unui magazin virtual

Desi, aparent, un magazin virtual pare o afacere comoda, ea nu se prezinta in felul acesta, decat din punct de vedere al dirijarii unui colectiv mai redus din punct de vedere al resurselor umane, care atrage un volum de cheltuieli curente mult mai reduse. In rest, afacerea ridica la fel de numeroase probleme legate de logistica si marketing ca orice magazin. Din punct de vedere al publicitatii si al atragerii clientelei, lucurile se complica, pentru ca un magazin virtual isi impune imaginea mult mai greu decat unul real, iar plaja de potentiali clienti se reduce la persoanele care folosesc Internetul.

Prin urmare, demararea unei afaceri bazata pe magazinul virtual proiectat, din punct de vedere al avantajelor si dezavantajelor, poate fi sintetizata in modul urmator:

Avantaje:

  • cheltuieli investitionale si de intretinere a afacerii relativ reduse
  • personal redus ca numar
  • rapiditate in efectuarea tranzactiilor financiare
  • concurenta medie pe piata interna ceea ce permite impunerea cu costuri relativ mici a unui brand

Dezavantaje:

  • plaja de potentiali clienti relativ redusa
  • dificultati in impunerea imaginii comerciale
  • pericolul interceptarii informatiilor confidentiale ale clientilor sau a nefunctionarii magazinului pe o perioada indelungata, in cazul unei implementari nesecurizate corespunzator

In concluzie, o afacere de comert electronic ramane o perspectiva de viitor pentru firmele romanesti si o motivatie in plus pentru alte organizatii de oferi servicii de calitate.

Kenno Media – Web Site Design

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *