Quatro x qatro x tutti” (4x4xtoti). Este deviza sub care Fiat, in parteneriat cu Suzuki, vrea sa depaseasca declinul financiar din ultima perioada si sa ofere tuturor „divertismentul si securitatea pe care numai transmisia integrala le pot da”. Cum rezultatul inmultirii 4×4 este in italiana „sedici“ (sasesprezece), Fiat si-a botezat ultima creatie chiar asa. Sedici are in comun cu japonezii platforma niponei SX4, de la care a preluat si transmisia integrala. Aceasta functioneaza in trei moduri diferite: mod „4×2“ (rotile motrice sint cele anterioare), mod „Auto“ (repartitia automata) si mod „Lock“ (blocarea diferentialului central). Alura caroseriei este de asemenea foarte apropiata de cea a japonezei SX4. Fara prea multa imaginatie, Sedici se inscrie in designul comun al modelelor tot-teren. Bandouri de plastic negru protejeaza partea inferioara, de jur-imprejurul caroseriei si arcul aripilor. Calandrul se inscrie in trendul actual al liniilor bio-agresive, care combina formele prelungite pe lateral ale farurilor si grilele de aerisire uriase, iar in partea inferioara, nelipsitele proiectoare rotunde, fara nici o personalitate, devenite parca model standard pentru toate marcile. Linia generala a masinii se apropie in ansamblu mai mult de stilul japonezelor decit de un pur stil Fiat, care in acest fel isi pierde identitatea cu fiecare model lansat.
Cu dimensiunile sale modeste (4,11 m lungime, 1,76 m latime si 1,62 m inaltime). Sedici se alatura valului de tot-terenuri compacte care au invadat piata. Faptul ca este intr-adevar un tot-teren ne-o demonstreaza garda la sol ridicata, aripile „musculoase“ si placile de protectie amplasate in fata si spate la partea inferioara a spoilerelor si barele de ancorare de pe plafon. Pe scurt, o adevarata citadina, gata sa se strecoare in „jungla“ urbana, pe strazile inguste ale oraselor peninsulare, dar care este oricind gata sa evadeze si „off-road“. |n interior, plastic popular, ieftin, insa suportabil pentru cei care nu se asteapta la altceva decit la o masina spartana, in cele din urma. Designul plansei de bord cistiga putina personalitate datorita volanului cu trei spite, dar si datorita consolei centrale, a carei curbura urmeaza in mod estetic curbura volanului. Doua motorizari vor propulsa modelul Sedici: un motor de 1,6 litri pe benzina, cu 16 supape si care dezvolta 107 CP (pretul modelului astfel echipat va fi de aproximativ 19.000 de euro) si un 1,9 Diesel M-JTD, care va furniza 120 CP si va fi dotat cu un filtru pentru retinerea particulelor de fum si va avea un pret estimativ de 22.000 de euro. Si cum, mindria romånului, Dacia, a devenit de ceva vreme un reper in lumea constructorilor de automobile, Fiat a anuntat plin de vanitate ca Sedici va consuma mai putin decit un Logan! Garantia oferita de producator va fi de 3 ani sau 100 000 de km.
Sursa: Prezent“
Have something to add? Share it in the comments.