Va propun un test: imaginati-va ca din acest moment nu mai exista reclame. De nici un fel. Deja aveti un zambet fericit in coltul gurii: buletinul de stiri, filmul dvs. preferat, emisiunile tv sau radio nu mai sunt intrerupte de pauzele publicitare. Nici in ziare nu mai sunteti nevoit sa dati pagina pentru a sari peste reclame. Nu mai injurati nici bannerul ala mare de pe marginea soselei dupa care v-ati intors capul si-ati luat o groapa de toata frumusetea! Nu mai aveti nici grija cenzurarii reclamelor in care Ea apare aproape goala, purtand doar valul noului parfum de la nu stiu ce firma pentru ca pustiul dvs. sa nu le vada. Nici nu mai introduceti anumite categorii de site-uri in zona “Restricted Acces” sau “Parental Lock”. Suna bine, nu? Cel putin pentru cateva momente…
Ganditi-va acum ca fara publicitate, nu veti mai fi deloc informati asupra ofertelor pietei. Nu veti sti ce produse sau servicii noi au mai aparut sau de unde le puteti cumpara. Lipsa reclamelor ar conduce la specula, sistemul concurential fiind anihilat. Va veti trezi, astfel, ca veti scoate din buzunar sume mari de bani pentru produse a caror valoare nu face nici jumatate, tocmai pentru ca veti fi rupt de realitatile pietei. Mai mult decat atat, afacerea dvs. ar putea esua fiindca nu veti mai avea nici o posibilitate de promovare. E adevarat, deci, ca si dvs. – cei care schimbati postul tv cand sunt difuzate calupurile publicitare, cei care dati pagina unui ziar cand vad reclame, cei care inchideti repede un banner care s-a asezat peste textul pe care il lecturati pe un site – apelati la reclama atunci cand trebuie sa va promovati afacerea? Fie ca ne place sau nu, reclama e sufletul comertului. Ba mai mult decat atat, publicitatea este o componenta in viata fiecaruia din noi: suntem inconjurati de reclame si, desi uneori ne agaseaza, nu putem trai fara ele. Publicitatea este un rau necesar. Despre publicitatea online se scrie din ce in ce mai mult si, in felul asta, i se face reclama. Reclama publicitatii. Si da rezultate. Piata creste, advertiserii investesc sume tot mai mari in publicitatea pe Internet. Noul concept se ridica pe umerii conceptelor traditionale si e posibil sa le intreaca. Exact cum copilul isi “depaseste” parintele. Multi sunt inca sceptici in ce priveste capacitatea Internetului de a promova brand-uri. Poate pentru ca Internetul reprezinta o lume virtuala, ceva ce nu poate fi palpabil? Nu putem crede in ceea ce nu vedem? Curios… nu ne mai punem problema iluminarii, chiar daca nu vedem curentul electric.
Altii sunt prea visatori afirmand ca viitorul este pe Internet. Totusi, nici construirea primului avion nu a insemnat renuntarea la automobile. Nu cred ca se va muta totul pe online. Dar, cu siguranta, online-ul va castiga tot mai mult teren. Iar cel mai elocvent exemplu este chiar Romania. Ne gandeam noi acum 15 ani ca in mai putin de doua decenii, principalul instrument al oricarei afaceri va fi Internetul? Sau ca vom plati reclama pe net? Nu cred. Dar timpul isi spune cuvantul. Romania face bani din Internet (nu conteaza ca sunt putini inca). Internetul vinde. Premisa exista. Trebuie doar exploatata.
articol de: Andrei Radu
Sursa: Link“
Have something to add? Share it in the comments.