Stiri si noutati

Advertising, business, marketing – by Naumovici, Ionescu, Alexandru, Zara

Dorind sa adauge cunostintelor teoretice predate in facultati un plus de informatii culese chiar de la specialistii din marketing, publicitate si business in general, Business Organisation for Students (BOS) a organizat pentru studentii bucuresteni un eveniment deja de referinta, ABM Days. Timp de 3 zile, la Hotel Intercontinental din Bucuresti au avut loc conferinte-seminarii, punandu-se accent pe caracterul interactiv si mergandu-se spre colocvial in dauna unui formal de multe ori banal, rigid.

In ultima zi a evenimentului ABM Days, Bogdan Naumovici, Creative Director la Leo Burnett, Radu Ionescu, co-fondator si Managing Director Kinecto Permission Marketing, Cosmin Alexandru, director asociat la Brandiva si Marina Zara, Director de Marketing la McDonald’s au prezentat pe rand, in fata unor posibili viitor antrepenori, reteta de "market yourself".

Bogdan Naumovici a vorbit despre comunicarea Altex in ultimii ani si rezultatele acesteia pe piata de retail dupa ce compania a semnat acordul cu Leo Burnett. Anul 2005 a fost unul prolific pentru Altex: vanzarile au crescut cu 87%, devansand cu mult principalii adversari, Domo si Flanco. Acest succes se datoreaza in special spoturilor publicitare, care reusesc sa atraga clienti si sa le castige increderea, conform spuselor lui Bogdan Naumovici.

"Romania este o piata care cumpara entertainment, iar o comunicare creativa aduce rezultate in vanzari", a afirmat Naumovici. Studentii au avut parte de o prezentare activa ce a continut nu numai teorii legate de advertising, dar si un tur rapid prin toate spoturile create de Naumovici pentru Altex.

"De cate feluri ieste marketingu?" (n.r.: cuvintele scrise "fonetic" apartin autorului) ori "Marketing sau advertising?" au fost cateva din titlurile prezentarii lui Radu Ionescu, care a pus accent pe rolurile principale ale marketingului, acela de a epuiza bugetul si de a se gandi la clientul sau. Radu Ionescu a oferit studentilor trei cuvinte cheie legate de strategiile din marketing: transparenta, eficenta si "try harder".

Directorul companiei Kinecto a estimat dezvoltarea puternica a zonei de relationare cu clientii pentru anul 2006. "Marketing-l trebuie sa interactioneze cu clientul, Relationship Marketing este un concept fara de care nu se pot obtine cele mai bune rezultate". In urma unei intrebari venite din public, Radu Ionescu a explicat ce inseamna de fapt Permisson Marketing: "este o comunicare directa cu clientii, comunicarea trebuie sa fie cat mai relevanta, prin e-mail, posta, call center, chiar SMS-uri. Marketingul trebuie sa faca orice efort pentru a da consumatorului ceea ce vrea".

Dupa cele doua prezentari mai colocviale, in care cei doi invitati au facut publicul sa rada, aducand materiale amuzante din zona de advertising, a urmat "in reflectoare" Cosmin Alexandru (Brandiva) cu o prezentare intitulata "De ce iubim…brandurile?" – o evidenta parafrazare a titlului cartii lui Mircea Cartarescu. De data aceasta, publicul a avut parte de mai multa teorie si explicatii amanuntite ale unor concepte din domeniul in care multi dintre ei vor putea performa la un moment dat.

Cosmin Alexandru si-a inceput prezentarea cu o asemanare a brand-ului cu oamenii: "unii te plac, iar altii nu", a spus el. A avea un brand bun insemna a-i oferi publicului posibilitatea de a asocia usor numele cu imaginea si cu atributele acestuia. Prezentarea a introdus trei termeni care trebuie sa caracterizare un brand pentru ca acesta sa aiba succes: valoare, autenticitate si relevanta pentru publicul tinta.

Invitatul de la Brandiva le-a adus la cunostinta studentilor prezenti in sala si cateva nume de companii care isi propun sa formeze lideri performanti: Ascendis, una dintre cele mai mari companii de training si consultanta in Resurse Umane, Erudio, o scoala de lideri, care isi propune sa dezvolte în cadrul primului sau program – Erisma – abilitati subsumate conceptului de Leadership Creativ; alti membri ai acestei asociatii sunt Liviu Papadima, decanul facultatii de Litere din cadrul Universitatii Bucuresti, Mircea Cartarescu, Gabriel Liiceanu, Oana Pellea, Robert Turcescu si alte nume importante care ii pot ajuta pe lideri sa se exprime in ipostaze publice si sa conduca prin atragerea celor din jur mai degraba decât prin impingerea lor intr-o anumita directie.

Prezentarea realizata de Marina Zara, director de marketing la McDonald’s, a fost mai putin bazata pe teorii desprinse din manuale si mai mult pe partea "sensibila" a marketing-ului. A vorbit de "Academia celor 7 ani de acasa", spunand ca toata lumea stie marketing, fotbal si meteo.

Participantilor li s-a explicat ce insemna restaurantul McDonald’s in anii 1950 si cum a reusit un om fara studii de marketing, poate chiar si fara studii de liceu, sa-si promoveze atat de bine lantul de retail. Marina Zara a adus in prim-plan cateva sfaturi despre "vanzarea" propriei persoane, care va trage dupa sine automat si vanzarea unui brand.

 

Sursa: SMART financial

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *