Stiri si noutati

Cobranding

 Cobrandingul constituie o alianta intre branduri prin care ambele parti au de castigat. Este o alianta cu caracter temporar, de multe ori se concretizeaza doar cu o simpla promotie. Produsele rezultate dintr-un astfel de parteneriat au dubla paternitate. Cele mai reusite exemple sunt: “Smart”, “Twingo Kenzo”, “SonyEricsson”, “Flanco-Credisson”, “Nestea”.

La inceput avantajele convietuirii a doua branduri pot fi umbrite de riscurile pe care acesta le include. Cel mai mare risc se intalneste atunci cand cele doua branduri nu sunt de acelasi nivel. Brandul mai putin notoriu si considerat inferior poate degenera sau poate fi efectiv inghitit de celalalt.

Avantajele unei astfel de convietuiri se regasesc la nivelul consumatorilor, la nivelul atingerii unui nivel mai mare de notorietate si la nivel de cost. In acelasi timp, prin cobranding se pot cuceri si alte piete.

Cea mai interesanta alianta intre branduri este rezultatul pe care il ofera automobilul Smart: combinatia intre Mercedes si Swatch. Tot in automobilistica, Renault prin intelegerea facuta cu cei de la Kenzo au realizat o colaborare pentru scoaterea pe piata a unei editii limitate: Twingo Kenzo. In domeniul bancar, compania VISA are carduri realizate prin combinatia a multe alte branduri: atat banci, cat si cu organizatii sportive si aeronautice.

Un cobranding strategic s-a realizat intre Nestle si Coca-Cola cu un rezultat vizibil: bautura Nestea.

 

Primul pas in realizarea unei operatiuni de cobranding de succes este identificarea acelor branduri cu caractere distincte. Pe langa aceasta, brandurile respective trebuie sa aiba o imagine complementara, un target complementar si o imagine consistenta.

O data identificate cele doua branduri, urmeaza crearea conceptului potrivit pentru alianta celor doua branduri. Pana la promovarea pe piata a noului concept, partile trebuie sa se puna de acord in privinta partii legislative a parteneriatului.

Promovarea prin: advertising, cuponing, promotii si plan media este ultima parte a implementarii definitive a cobrandingului.

De cele mai multe ori termenul de cobranding este confundat cu: licensing, sponsorship sau financial backing. In cazul uneia dintre cele trei situatii, partenerul poate sa foloseasca numele brandului contra unei contributii financiare. Cobrandingul consta in impartirea atat a costurilor cat si a beneficiilor, este un schimb de favoruri.

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *