In prima parte a anului 2006 s-a lansat in Romania serviciul de telefonie fixa "alternativa" EUfonika, un produs Combridge, subsidiarul roman al Magyar Telekom. "Alternativ" este insa poate exagerat spus, atat timp cat EUfonika este dependent, ca si serviciu, de reteaua fixa Romtelecom, operatorul national romanesc. Inca de la lansare, EUfonika prezenta serviciul sau ca pe unul revolutionar: "Preturile favorabile pe care le ofera EUfonika se bazeaza pe Noua Generatie de Retele Internet Protocol si reprezinta un model de afaceri inovativ ce ofera posibilitatea unei organizari flexibile, operand un serviciu de inalta calitate în cel mai eficient mod.
Odata cu intrarea EUfonika pe piata romaneasca, Romania indeplineste una din cele mai importante cerinte ale Uniunii Europene", se arata pe site-ul operatorului, www.eufonika.ro . In realitate, sistemul EUfonika se bazeaza pe utilizatorii Romtelecom care platesc oricum un abonament companiei detinute de OTE si vor sa beneficieze de convorbiri interjudetene si internationale mai ieftine, dincolo de acel abonament. EUfonika nu solicita o taxa lunara de administrare, nu solicita o taxa de abonare, ci doar permite sa suni mai ieftin – cu pana la 20 – 40 % – apeland numerele de telefon cu prefix 1688. Abonarea se face pe internet sau la telefon gratuit in Romtelecom 0800 88 1688. Tinand cont de dependenta fata de operatorul Romtelecom, sistemul este un pas inainte aproape nesemnificativ pentru liberalizarea pietei telefoniei fixe. EUfonika, prin fundamentul sau, garanteaza un profit insemnat, in continuare, pentru Romtelecom, este un gen de "parazit" care se poate dezvolta doar pe infrastructura Romtelecom, venind sub forma unei simbioze intre cele 2 servicii. Singurul avantaj cert este ca poti vorbi mai ieftin in afara judetului si in strainatate fara a renunta la numarul de telefon Romtelecom, altfel mult mai avantajos si mai independent ar fi serviciile autonome de telefonie fixa, cele cu adevarat alternative – RDS.Tel, Astral si nu numai.
In fine, legat de promovarea TV, EUfonika se pozitioneaza in clasa cea mai de jos a reclamelor, abordand o maniera total neprofesionista, ce duce cu gandul la inceputurile publicitatii in Romania, in anii 1993 – 1995. Cu siguranta, specialistii companiilor de publicitate ar caracteriza productiile publicitare EUfonika ce au rulat la TV pana in aceasta perioada drept incercari de amator ca si productie, realizare, finisare. Mesajul poate fi pozitiv, caci se targeteaza omul simplu, chiar cel din mediul rural, prea putin obisnuit cu serviciile noi…
Sursa: SMART financial “
Have something to add? Share it in the comments.