Sloganul unei banci (si al unui produs sau serviciu in general) contribuie decisiv la constituirea brandului. Motto-urile nu se schimba des – uneori niciodata – si sunt create de agentiile de publicitate in relatie directa uneori fie cu valorile locale ale unei banci, fie cu cele internationale. In general, un motto are capacitatea de a pozitiona un produs pe piata, de a-i crea un segment, un target, un punct de plecare, o imagine in raport cu care vor fi judecate de catre clienti toate serviciile lansate sub brandul respectiv. In mediul bancar, datorita faptului ca bancile se feresc sa targeteze un singur segment si lanseaza servicii pe diverse sectoare, si motto-ul este de cele mai multe ori vag, de ansamblu, abstract, ori face referire la o valoare umana, etica, un principiu de viata sau o nevoie generala a clientilor. Motto-urile sunt pozitive, induc o stare de prosperitate, seriozitate sau chiar putere. Totusi, sunt multe banci pe piata care nu se identifica cu un brand anume, pentru ca isi promoveaza mai degraba produse si mizeaza prea putin pe o campanie de imagine sau macar pe o campanie de produse cu spoturi succesive, legate ca si concept
Raiffeisen Bank este "Banca ta de incredere", Romexterra Bank te priveste "de la egal la egal". Banca Comerciala Carpatica se substituie motto-ului "Forta si inteligenta capitalului romanesc", avand ca si motto alternativ folosit "Mereu aer proaspat". Banca Comerciala merge pe "BCR – E in puterea noastra", iar BRD-GSG pe "Tot mai simplu", o viziune moderna. ING are o strategie aparte, "banca si asigurari", destul de practic si probabil eficient, precizarea fiind importanta si datorita istoriei ING, care in trecut isi promova serviciile de asigurari separat de partea de banking. Componenta de asigurari se promoveaza insa si prin sintagma "Esti pe maini bune". HVB Bank s-a promovat o perioada cu "Ce banca vi se potriveste? HVB Bank" si a ramas la aceasta identitate. UniCredit a ales "Banca adaptabila". Mult mai pragmatice, unele banci nu se coreleaza unor campanii de produs si niciodata nu sunt coerente intr-o strategie de branding, ceea ce le pozitioneaza pe o categorie de consum.Vand prin cifre, prin produse, vand bine, dar risca sa nu isi fidelizeze deloc consumatorii. Daewoo Bank este "o noua atitudine", insa identitatea sa este vaga, ca si brand recognition, putini clienti pot identifica banca prin acest slogan. Libra Bank, ProCredit Bank, de asemenea se promoveaza prin produse – depozite, credite, servicii speciale – pozitionandu-se ca si banci de nisa, care speculeaza segmente pe care bancile mari arata mai putina flexibilitate. Tot in aceasta categorie ar intra si OTP Bank, Finansbank, Emporiki Bank, Piraeus Bank, Alpha Bank, ABN AMRO, Banca Transilvania, Eurom Bank, care vand in primul rand produsele. Banca Romaneasca se pozitioneaza ca Membru al National Bank of Greece, CEC se promoveaza prin anul fondarii – 1864, iar Volksbank spune ca "Increderea ne uneste".
Sursa: SMART bank “
Have something to add? Share it in the comments.