Stiri si noutati

Ogilvy, fondatorul unui imperiu

In 1936, David Ogilvy e primit ca intern in randurile agentiei londoneze Mather & Crowley. Doisprezece ani mai tarziu, finantat de fratele sau si de S.H. Benson Ltd., Ogilvy are initiativa de a-si deschide propria agentie. O miscare inteligenta, pentru ca razboiul se terminase iar economia SUA cunostea o expansiune fara precedent. Advertising-ul devenise vital in mediul concurential creat. Un act de curaj pe de alta parte, daca privim spre competitie: J. Walter Thompson, Young & Rubicam, Leo Burnett, si BBDO. Prima mutare : angajarea lui Anderson Hewitt, care pleaca de la J. Walter Thompson pentru a conduce noua companie Hewitt, Ogilvy, Benson and Mather.

HOB&M starneste interesul o data cu campania pentru Hathaway, “the man with the black eye patch”, care rezista 25 de ani, apoi cu Scheweppes Co. In 1953, Hewitt paraseste compania, care devine astfel Ogilvy, Benson & Mather. Tot atunci, agentia isi trece in palmares memorabila “La 60 de mile pe ora, cel mai puternic zgomot care se aude in noul Rolls-Royce este al ceasului de bord”. In 1955 urmeaza Dove (“O patrime crema hidratanta” este la fel de eficient si azi, dupa 55 de ani).

Din 1960, agentia isi formeaza un portofoliu impresionant: Shell, General Foods, Lever Brothers, Bristol-Myers sunt doar cateva nume. In 1964, OB&M fuzioneaza cu Mather & Crowley din Londra, devenind Ogilvy & Mather International. American Express, IBM, Merrill Lynch, Campbell’s Soup, si Mercedes Benz devin clienti ai agentiei, care se extinde in afara granitelor, infiintandu-si filiale in toata lumea. O asemenea expansiune avea sa duca insa la conservatorism, pentru linistea actionarilor. Initial, agentia castigase prin spirit inovativ, acum insa nu isi mai permitea riscuri creative. David Ogilvy incearca sa rezolve situatia, creand divizii semi-autonome, evitand astfel mediul impersonal ce se creaza intr-o corporatie uriasa.

In 1985, Ogilvy & Mather International devine Ogilvy Group, pentru ca un an mai tarziu sa fie preluat, spre nemultumirea lui David Ogilvy, de catre gigantul WPP Group. De acum, necesitatea de a avea un brand devine clara pentru companii din toate industriile. Astfel, Ogilvy Group se confrunta pentru prima data cu o problema : conflictul de interese. Agentia nu mai poate promova branduri rivale, ceea ce face mult mai dificila castigarea de noi clienti. Insa acest lucru nu impiedica succesul.

Numita acum Ogilvy & Mather Worldwide, agentia are ca divizii Ogilvy One (direct marketing), Ogilvy Interactive (online si wireless marketing), ai Ogilvy Public Relations Worldwide. Printre clienti se afla: BBC, BP, Coca-Cola Co., Glaxo SmithKline, IBM, MasterCard International, Merck & Co. Merrill Lynch, Novartis, Pfizer, Unilever, Xerox, Argos, Ariba (UK) Ltd., Deloitte & Touche, Dubai World Cup, Intelsat, Kimberly-Clark Corp., Shell, Nestle, Pfizer, Sun, dar si corpuri guvernamentale si celebritati ca Ben Affleck, Brat Pitt, Michael J. Fox si Reese Witherspoon.

Simona Romascanu – Bizwords

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *