Susanele.ro

Pozitionarea psihologica, partea a II-a

Pozitionarea este in fapt expresia concentrata a multor elemente ce trebuie luate in calcul in construirea unui brand. Iata numai cateva:

Brand Attributes
Caracteristicile fizice si rationale ale brandului

Brand Benefits
Ceea ce face brandul pentru mine ca rezultat al atributelor sale.

Brand Values
Modul in care brandul ma face sa gandesc despre mine sau cum cred ca gandesc altii despre mine.

Brand Personality
Imaginea sau identitatea brandului, exprimata in termenii caracteristicilor umane: cum s-ar purta si cum mi-ar vorbi brandul daca ar fi o persoana.

Brand essence
Caracteristicile cheie ale brandului, capturate intr-un concept care aduna laolalta toate dimensiunile functionale si psihologice ale brandului.

Brand Audit
Examinarea comprehensiva si sistematica a tuturor elementelor (atat tangibile cat si intangibile) care alcatuiesc un brand.

Brand Equity
Valoarea – tangibila si intangibila – pe care o adauga un brand produsului/serviciului respectiv.

Brand expansion
Expunerea brandului la un target mai larg.

Brand Identity
Un set unic de asocieri pe care strategia de brand aspira sa le creeze sau sa le mentina. Aceste asocieri reprezinta promisiunea pe care o face brandul consumatorului. Identitatea de brand astfel construita este telul strategiei, este, in consecinta, o aspiratie, pe cand imaginea brandului este reprezentata de asocierile efective pe care consumatorul le face cand se gandeste la brandul respectiv si este, in consecinta, o realitate.

Brand Image
Un set unic de asocieri facute in mintea consumatorului despre si in legatura cu brandul.

Brand Loyalty
Preferinta consumatorului pentr un brand in cazul comparatiei cu altele similare.

Brand Power
Abilitatea brandului de a domina piata in respective categorie.

Brand Relevance
Alinierea brandului, cu atributele, identitatea si personalitatea sa, la cerintele si nevoile principale ale targetului sau.

Brand Value
Valoarea financiara ce rezulta din a avea consumatori loiali brandului, consumatori ce sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru a avea brandul respectiv.

Simona Romascanu – Bizwords 

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *