Stiri si noutati

Tête-à-tête cu brandul

Internetul are un avantaj major asupra media traditionale: este un mediu subiectiv. Brandul are ocazia unica a unui tete-a-tete cu consumatorul. Internetul este un mediu intim, care stabileste atmosfera propice pentru comunicarea directa intre brand si fiecare vizitator al site-ului in parte. Din acest motiv, site-ul trebuie sa reflecte identitatea brandului, personalitatea si mesajul sau si sa fie coerent cu imaginea promovata offline. Din pacate insa, prea putini designeri web iau aceste lucruri in considerare. Sunt in mai mare masura preocupati de parerea colegilor de breasla. Nu inteleg ca trebuie sa faca efortul de a intelege brandul in profunzime si de a intra in pielea targetului acestuia. Nu inteleg ca trebuie sa se gandeasca nu doar la web design, ci mai ales la conceptul mult mai larg, de web branding. Altfel, potentialul Internetului este irosit.

Alegerea cuvintelor, culorilor, imaginilor, fonturilor, totul conteaza. Totul vine sa intregeasca atmosfera si sa transmita mesajul.

Dar designul nu este decat o mica parte din tot. Dat fiind caracterul unic al Internetului, de cruciala importanta este interactiunea cu vizitatorul. Site-ul trebuie bazat pe principiile de web usability : incarcare rapida, navigare usoara, arhitectura logica, codare HTML valida si altele. Interactivitatea este ceea ce diferentiaza in cea mai mare masura Internetul de media traditionale. De aceea, un site trebuie sa profite cat mai mult de ea.

Toate acestea faciliteaza dialogul direct intre brand si consumator si ii demonstreaza acestuia din urma ca el este important, ca a fost luat in calcul confortul sau. Ca e usor sa te apropii de brandul respectiv, nu exista complicatii si loc pentru greseli. Ii demonstreaza ca brandul face eforturi sa comunice cu el, sa ii fie accesibil.

Doar luand in considerare toate elementele ce alcatuiesc un website de succes veti reusi sa va atingeti obiectivele. Doar daca indeplineste aceste conditii si daca este si bine promovat, un website face minuni in privinta notorietatii, si mai ales a loialitatii consumatorului fata de brand. Ceea ce duce, nu-i asa ?, la vanzari mai mari pe termen lung.

Simona Romascanu – Bizwords 

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *