Susanele.ro

Cum se scrie un comunicat de presa?

Atunci cand editati un comunicat de presa, ar fi bine sa tineti cont de urmatoarele sfaturi:

Poate fi considerat stire, ceea ce publicati?

Un comunicat de presa are scopul de a aduce la cunostinta publicului informatia dvs. Un bun comunicat de presa trebuie sa raspunda intrebarilor cine?, ce?, unde?, cand? si de ce?, oferind media informatii utile despre organizatia, produsul, serviciul sau evenimentul pe care doriti sa il anuntati. Daca mesajul dvs. suna ca o reclama, rescrieti-l.

 Incepeti In forta!

Titlul si primul paragraf trebuie sa contina subiectul. Restul comu­nicatului trebuie sa contina detaliile. Daca In cateva secunde nu Ii atrageti atentia cititorului, comunicatul nu va avea efectul dorit.

Scrieti pentru presa!

Sunt situatii In care media, In special cele electronice, vor publica comunicatul de presa fara modificari sau cu foarte putine modificari. In acest caz, Incercati sa prezentati subiectul asa cum ati vrea sa fie spus mai departe. Chiar daca subiectul dvs. nu este preluat, poate face o buna impresie.

Nu orice subiect constituie o stire.

Entuziasmul dvs. fata de un subiect nu Ii confera acestuia neaparat valoarea de stire. Trebuie sa va ganditi la publicul dvs. Va mai considera cineva ca subiectul este interesant? Sa presupunem ca ati depus un efort considerabil pentru a deschide un magazin de suveniruri. Anuntarea lansarii unei afaceri este Intotdeauna un moment de exaltare, dar pentru presa lansarea unui magazin este o stire neinteresanta. Ar trebui sa va concentrati asupra a ceea ce face ca magazinul dvs. sa fie diferit: produse si servicii In exclusivitate. Trebuie sa va ganditi de ce ar interesa pe cineva si sa evidentiati caracteristicile care va deosebesc de celelalte afaceri de acelasi gen.

Evidentiaza ceva comunicatul de presa?

Folositi exemple reale din activitatea companiei sau organizatiei prin care aceasta sa iasa In evidenta. Aratati modul In care produsele sau serviciile dvs. Indeplinesc nevoi sau satisfac cerinte, evidentiati beneficiile pe care le aduc. Daca prezentati un raport al activitatii companiei sau organizatiei, explicati ce a dus la acea situatie, ce a facut ca eficienta sau profitul sa creasca sau sa scada.

Prezentati intotdeauna fapte!

Incercati sa nu Impanati comunicatul de presa cu exagerari, cu enunturi care nu se refera la fapte, dar suna mai degraba a lauda. Jurnalistii sunt sceptici. Un subiect care prezinta compania Intr-o lumina prea favorabila poate sa scada credibilitatea celui care Il lanseaza. Alegeti-va contextul publicarii comunicatului de presa! Incercati sa va sincronizati cu evenimentele sau cu problemele aflate In discutie publica. Asigurati-va ca subiectul comunicatului dvs. nu este In afara preocuparilor societatii.

Folositi diateza activa, nu pe cea pasiva!

Diateza activa da mai multa viata comunicatului de presa. In loc sa spuneti “Consiliul de Administratie a fost entuziasmat de aceasta idee”, e de preferat “Consiliul de Administratie a adoptat aceasta idee cu entuziasm”. Economia de cuvinte. Folositi doar atatea cuvinte cat sunt necesare pentru a va prezenta subiectul. Evitati redundantele, adjectivele de care nu este neaparat nevoie. Excesul de limbaj Ii distrage atentia cititorului de la subiect.

Fiti concisi si dati valoare cuvintelor.

Aveti grija la limbajul specializat! Desi este nevoie de un jargon (cat se poate de limitat) pentru a face comunicatul cat mai usor de gasit prin motoarele de cautare, Incercati sa folositi un limbaj cat mai comun, astfel Incat sa atraga atentia cat mai multor cititori, nu doar anumitor specialisti din diferite domenii.
 Alin Zainescu
Sursa: Link

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *