Stiri si noutati

Miza economica a importurilor de automobile second-hand

Este tot mai posibila introducerea unei taxe ecologice la importul de automobile rulate din Uniunea Europeana, dupa momentul aderarii, sub pretextul solid al nevoii de a evita ca Romania sa se transforme intr-o destinatie pentru masinile vechi. Proiectul guvernantilor este insa criticat de Automobil Clubul Roman (ACR), care si-a expus pozitia intr-un comunicat de presa citat de ziarul financiar electronic www.SmartFinancial.ro. "Asa cum se stie, integrarea in Uniunea Europeana conduce la o liberalizare a circulatiei marfurilor, deci si a autoturismelor. Indelung asteptata de cei dornici sa isi cumpere din UE un automobil competitiv, chiar rulat, aderarea le-ar putea aduce neasteptate surprize acestora, prin "bunavointa mascata" a unor grupuri de interese in domeniul auto. Aceasta chiar cu riscul asumat (din pacate de Romania) de a intoarce spatele principiilor europene de piata libera", se arata in comunicatul ACR.

"Activitatea de lobby a importatorilor de automobile pe langa Guvernul Romaniei si poate chiar pe langa Primul Ministru – fost si posibil viitor dealer auto – pentru limitarea importurilor de automobile second hand, ca urmare a liberalizarii pietei auto in urma aderarii la UE, este pe cale sa-si atinga obiectivul. Astfel, se incearca limitarea importurilor acestor automobile, prin impunerea de bariere fiscale artificiale", mai spun reprezentantii Automobil Clubul Roman. Opinia ACR este justificata, insa si statul poate avea dreptate, daca situatia este analizata in profunzime. In Romania, parcul auto general este destul de vechi, poluarea este foarte mare din aceasta cauza; statul a acordat subventii pentru cumpararea de masini noi in conditiile in care masini vechi sunt scoase din circulatie, iar integrarea in Uniunea Europeana fara stabilirea unei taxe precum cea de mai sus ar putea anula aceste tentative ecologice. De asemenea, din ratiuni economice deloc gresite, se incearca si incurajarea vanzarilor directe. "Pentru evitarea protestelor firesti ce ar putea aparea in urma restrictionarii dreptului de a comercializa liber automobile, contrar principiilor pietei libere din interiorul UE, grupurile de interese au gasit ca pretext, o portita "ecologica".

Astfel, Ministerul Mediului intentioneaza sa propuna spre aprobare Executivului o taxa "ecologica", care sa se aplice la inmatricularea automobilelor rulate, aduse din Uniunea Europeana, dupa momentul aderarii. Taxa, a carei valoare ar urma sa fie intre 1.000 si 2.000 de euro, ar trebui sa se stabileasca in functie de vechimea automobilului si de gradul de poluare al acestuia", mai spun insa reprezentantii ACR.
Sursa: Smart Financial

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *