Susanele.ro

Volvo S 80 va face vilva la Geneva?

Fanii „tancurilor“ scandinave au motiv de bucurie: Volvo lanseaza la sfirsitul lunii februarie, la salonul de la Geneva, un nou model, denumit S 80. Designul propus de suedezi confirma inca o data sobrietatea constructorilor din Göteborg, chiar daca linia caroseriei este mult indulcita fata de modelele anterioare. Pe linga motorul V8 de 315 CP si transmisia integrala, printre „gadget“-urile din dotare se numara un sistem de detectare a batailor inimii, in cazul prezentei unui organism viu in masina! Un „volvalau“!, ar spune cei de la Divertis. Noi nu putem spune decit, aceeasi Marie cu aceeasi palarie, cu linii ceva mai indulcite. „Noul S 80 are un design a carui idee de baza este evolutia“, a declarat Steve Martin, directorul de design al Volvo. „Exteriorul S 80 este mult mai compact, mai juvenil si mult mai dinamic“. Totusi, senzatia este de „deja-vu“. Nimic nou, spectaculos, in aspectul general al masinii. Desenul farurilor si lampilor spate are o linie mai cursiva, caroseria pare ceva mai rotunjita, in special in partea din spate, unde luneta se continua lin cu capota portbagajului. Parasocurile din spate sint greoaie si neinspirat desenate, luate parca de la alta masina. S 80 copiaza si ideea amplasa rii lampilor de semnalizare laterale in partea inferioara a oglinzilor laterale, desenate la rindul lor destul de anost, fara identitate. Partea frontala, cea care imprima personalitatea ma- sinii, pare copiata, ca proportii si linii curbe, de la Audi. Salveaza aparentele doar grila proeminenta a radiatorului, stil inaugurat in 1998, ca semn distinctiv al marcii. |n interior, desfatare pentru pasagerii din fata, mai putin insa pentru cei din spate, unde tunelul central masiv – pentru a adaposti transmisia integrala – este usor jenant din cauza dimensiunilor. Liniile bordului nu scapa nici ele imaginatiei temperate a suedezilor. Materialele si finisajele din interior sint insa de o calitate impecabila. Pentru melomani, la dotarile de baza, Volvo poate oferi contra cost un amplificator numeric ICE Power, semnat Alpine, si difuzoare daneze Dynaudio. Surprizele Volvo vin insa de sub capota motorului. Adepti ai arhitecturii cu sase cilindri, suedezii au creat un nou bloc motor de 3,2 litri, cu o putere de 238 de CP si un cuplu de 320 Nm. Si asta nu este totul! Virful de gama este reglat acum cu un V8, conceput de Yamaha, inaugurat la salonul de la Detroit, pe conceptul Volvo 4X4 XC90, si care „scoate“ nu mai putin de 315 cai! S 80 va beneficia si de un motor de cinci cilindri de 2,5 litri turbo, de 200 CP, dar si de un diesel D5, ce ofera 185 CP. |n materie de siguranta, suedezii ofera controlul activ al sasiului Four-C si DSTC (Dynamic Stability and Traction Control). Pioneri ai sigurantei la volan, constructorii din Göteborg ofera pe S 80 si un regulator de viteza modular, Adaptive Cruise Control care permite masinii sa pastreze automat distanta fata de vehiculul din fata si care avertizeaza sonor si luminos soferul daca detecteaza un posibil risc de coliziune. Pentru cei care visau sa comunice cu masina, S 80 ofera acum un gadget denumit PCC (Personal Car Comunicator), o telecomanda care da posibilitatea de a afla, de la distanta, anumite detalii despre masina (daca farurile s-au stins, daca alarma este activata sau – culmea rafinamentului! – daca in interiorul ma- sinii se afla cineva, gratie unui detector de batai cardiace). Oricum, abia la salonul de la Geneva vom vedea daca Volvo S 80 va face sau nu vilva, cu toate plusurile si minusurile sale.
Alexandru Carol

Sursa: Prezent

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *