Stiri si noutati

Competitie cu gust de?.tutun

“Tutunul dauneaza grav sanatatii”, Directiva Consiliului CE 89/622/CEE. Este destul de greu sa faci o afacere profitabila din comercializarea unei marci de tutun. Mai ales cand compania respectiva se descrie ca fiind un brand cu o mare responsabillitate sociala. Deci cum ai putea incuraja omul sa-ti cumpere produsul, fara a incuraja si fumatul in acelasi timp ? Tutunul creeaza dependenta si ca orice dependenta trebuie combatuta, asa ca exista o multime de programe si campanii anti-fumat. Un exemplu de astfel de campanie, la noi, este cea premiata anul acesta la Gala AD’OR realizata de agentia de publicitate Totem.

Lucky Strike…Dunhill…Kent…Pall Mall…Assoss…Parliament…Marlboro…Kim …L&M…Camel… More… Slims… Viceroy…Winchester… sau mai bine zis British Americam Tobacco, Phillip Morris, JT International. Toate trei au fost implicate recent in campania impotriva fumatului juvenil difuzata pe MTV.

Phillip Morris este cunoscut ca cel mai bun producator de tigari, iar sondajele vanzarilor il situeaza tot in fruntea clasamentului.

British American Tobacco sustin ca prin marcile de tigari pe care le comercializeaza: Lucky Strike, Dunhill, Kent, Pall Mall, nu vizeaza decat segmentul de piata matur: persoane peste 20 de ani. Mai mult decat atat, nu vizeaza decat persoanele adulte care deja fumeaza si problema in a consuma un brand sau altul nu e decat o chestiune de optiuni.

JT International este cunoscuta in sfera responsabilitatii sociale si sub denumirea de « neighbour of choice », incercand sa respecte lumea din jur si valorile pe care aceasta le respecta la randul ei.

tionand pe o piata care « dauneaza grav sanatatii », cele trei mari producatoare si exportatoare de tutun sunt in competitie directa doar pe piata comerciala unde isi desfasoara produsele. In sfera sociala acestea fac front comun pentru a combate efectele negative ale produselor pe care le comercializeaza si mai ales in ceea ce priveste eventualii « consumatori » de o varsta mai putin indicata fumatului.

Irina Mateescu – Bizwords 

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *