Stiri si noutati

Frumusete fara batranete intr-o cursa pentru naturalete

Pe langa faptul ca orice persoana de sex feminin isi doreste sa fie frumoasa si sa atraga privirile tuturor celor din jur, toate isi doresc sa isi pastreze frumusetea si sa atenueze urmele pe care le lasa timpul si oboseala: riduri, pungi sub ochi, pierderea elasticitatii pielii, pete maronii si toate aceste mici neajunsuri pe care fiecare femeie va ajunge sa le infrunte pana la urma.

Intretinerea tenului si cea corporala sunt un lux pe care nu si-l poate permite oricine, si mai mult decat atat, nimeni nu indrazneste sa foloseasca orice produs ii cade in mana. Toate cheltuim o avere pe fondul de ten care ne ascunde micile imperfectiuni ale tenului, pe un gloss care sa ne scoata cat mai bine in evidenta forma buzelor, pe « cel mai bun demachiant care indeparteaza si ultimele urme de machiaj » si pe multe alte produse cosmetice mai mult sau mai putin necesare.

Calitate si rezultat la preturi pe care si le poate permite oricine. Mergand pe aceasta idee ni se ofera doua optiuni: solutia americana – respect, integritate, incredere si speranta, sau solutia europeana – pasiune, spirit, oportunitati pentru toti, solidaritate si usurinta in folosirea produselor oferite. Acestea sunt valorile Avon si Oriflame. Doua companii care propun solutii la aceeasi problema: frumusete fara varsta si un aspect natural fara batai de cap.

In afara de faptul ca produsele lor constituie solutii pentru aceeasi problema, cele doua companii au in comun si modul de desfacere a lor. Reprezentantii devanzari Oriflame si Avon sunt o alternativa la mediul de retail traditional. Pentru ca cine te indeamna mai bine decat un « prieten » sa-ti alegi produsele care te reprezinta ?

David H McConnell a infiintat in anul 1886 in New York, o companie numita “California Perfume Company”. Afacerea a avut succes, asa ca inainte de 1910, compania a inceput sa produca si altceva decat parfumuri. Mai mult decat atat, timid dar sigur, apar si cateva printuri in « Good Housekeeping ». Boomul din anii ’20 a propulsat compania si in afara granitelor Statelor Unite ale Americii prin oficiile care s-au deschis in Canada. Cu ajutorul unei bine gandite campanii publicitare si a programului « Friends » difuzat la radio, compania trece cu bine marea criza economica dintre anii 1930-1940, si isi schimba numele in « Avon Products, Inc. ». Vanzarile din anul 1963, peste 250 de milioane de dolari, au inscris « Avon Products » la bursa.

Mileniul II gaseste compania intr-o implicare totala in lupta contra cancerului de san prin donarea a 350 de milioane de dolari necesari cercetarii si investigarii unor posibile tratamente pentru aceasta maladie. Mai departe, Avon prin imaginea actritei Salma Hayek, a initiat o campanie care militeaza impotriva violentei domestice: daca recunosti ca ai o problema de acest gen, ai facut un prim pas pentru rezolvarea ei.

Pe un alt continent, dar avand la baza acelasi concept, alti doi intreprinzatori isi propun sa devina « firesc, intaia alegere ». Fratii Jonas si Robert af Jochnick si-au propus sa intre pe piata cu produse bazate exclusiv pe ingrediente naturale, asa ca incepand cu anul 1967 ideea prinde viata sub numele de Oriflame: frumusetea si naturaletea femeilor suedeze imbuteliata sub numele de « Oriflame’s Swedish Care ». Sistemul: vanzari directe de la om la om.

In momentul de fata compania este prezenta in 54 de tari, si figureaza ca lider de piata in 30 dintre ele. Are si o imagine concretizata prin prezenta actritei, dar si a modelului de succes Izabella Scorupco.
Implicarea sociala este la fel de mare si in cazul Oriflame: a fost alaturi de oamenii din Asia afectati de Tsunami si sprijina prin donatii frecvente World Childhood Foundation si Livslust ambele aflate sub patronajul reginei Silvia a Suediei. De altfel, fiecare subsidiara Oriflame se implica activ in comunitatea din care face parte. In Romania, Oriflame se afla din anul 1995, si se implica in dezvoltarea comunitatii prin colaborarea la urmatoarele proiecte: “Cupa Ministerului Afacerilor Externe”, acordarea a 50 de burse pentru Pro Ruralis Iasi si promovarea necesitatii unei legi pentru tichetele de cresa.

Cele doua companii nu s-au confruntat niciodata in mod direct in presa sau prin campaniile publicitare prin care s-au promovat. Dar sunt cunoscute de toata lumea ca fiind companii concurente.
Avon a avut in anul 2003 vanzari de 6807,6 milioane de dolari, iar Oriflame 652,1 milioane de euro. Asa ca pentru persoanele care considera ca cifrele vanzarilor vorbesc, cam acesta ar fi rezultatul.

Irina Mateescu – Bizwords 

 

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *