Susanele.ro

Supervizari de calitate

Dezvoltarea propriei afaceri complica destul de mult structura companiei. Evolutia fireasca aduce cu sine, printre alte riscuri, si ingrijorari privitor la fraude si coruptie, la erorile care pot aparea in evidentele contabile si la eventuale deturnari de fonduri.

Forme initiale de sisteme de verificari si contraverificari in interiorul entitatilor economice au fost mentionate pentru prima data in Orientul Apropiat, Grecia, Imperiul Roman si Statele-Orase ale Italiei. Cu toate acestea primele demersuri de natura auditului sunt strans legate de contabilitate: « De fiecare data cand progresul civilizatiei a dus la necesitatea ca unui om sa-i fie incredintata intr-o anumita masura propietatea altuia, oportunitatea unui anume tip de verificare asupra fidelitatii primului devine evidenta » (sursa: Richard Brown).

Un aspect care a generat controverse si polemici la inceput il constituie efectuarea activitatilor specifice auditului intern de catre organizatii externe. Mecanismul de delegare catre terte parti a acestor activitati, pe baza de contract, se numeste audit extern si imbraca doua forme: delegarea totala sau outsourcing si delegarea partiala sau co-sourcing.

« Auditorii secolului XXI trebuie sa fie pregatiti sa auditeze efectiv orice (inclusiv sisteme de control), indeplinirea sarcinilor, informatii si sisteme de informatii, conformitatea cu legile, situatii financiare, frauda, medii de raportare si executie precum si aspecte legate de calitate » (sursa: Ratliff si Reding). Astfel de auditorii – de fapt sunt considerati mai mult decat simpli auditori- sunt KPMG si PricewaterhouseCoopers. Amandoua multinationale incearca prin: cinste, integritate, tinuta profesionala, empatie, consecventa, vigilenta si perseverenta sa castige increderea a cat mai multor clienti. Pentru ca iti trebuie intr-adevar o imagine fara pata pentru a putea accesa absolut toate evidentele financiare ale clientilor.

Cele doua comapnii in cifre arata in felul urmator:

KPMG: 100 de ani de experienta reunita in anul 1987 sub numele actual al companiei, prezenta in 148 de tari, un profit de 13,44 miliarde de dolari si o crestere de 14,7% per total. Toate acestea i-au adus premiul « The Auditor of the Year » in data de 28 aprilie a.c. Premiul a fost acordat in cadrul Real Finance/CBI Finance Directors’ Excellence Awards din Londra, Marea Britanie.

PWC: 150 de ani experienta, prezenta in 144 de tari, profit de 16,3 miliarde de dolari si o crestere de 23,4% per total i-au adus titlul de « Compania cu cea mai rapida crestere » luand ca perioada de referinta ultimii 5 ani din Statele Unite ale Americii, aceasta numire i-a fost acordata companiei de catre unitatile media de profil din SUA.

Cele doua companii au acelasi obiect de activitate: auditul extern (de eficacitate, de conformitate, de management si de strategie) si consiliere in absolut orice problema de natura economica poate aparea intre timp companiei-client.

KPMG si PWC sunt competitori indirecti prin faptul ca si-au facut declaratii reciproce in presa. Probabil ca acest lucru nici nu se va intampla vreodata pentru ca intreprinderile care au ca domeniu de activitate auditul au ca valoare reprezentativa tinuta profesionala; aceasta valoare are o reprezentare mai vasta decat o simpla tinuta business de birou. Si totusi toata lumea le stie ca fiind concurente.
Ce le diferentiaza ? In primul rand tara de origine: Marea Britanie si respectiv Statele Unite ale Americii si cu siguranta stilul de lucru, modul de abordare al problemei si imaginea efectiva care, pana la urma, este unica pentru orice companie.

Irina Mateescu – Bizwords 

 

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *