Susanele.ro

The titans clash: McDonald?s vs King Burger

De fiecare data cand patrunzi pe o piata greenfield iti asumi riscul aparitiei unui “cineva” care sta in umbra si iti studiaza miscarile cu gandul sa ti-o ia inainte oricand. Acel “cineva” fiind o alternativa la tot ceea ce ai propus tu. Din punctul de vedere al consumatorului acest gen de confruntari nu pot fi decat benefice.

Urmarind aceasta perspectiva putem afirma cu siguranta ca McDonald’s a fost primul. Dar oare a si ramas sau poate King Burger a obtinut ceva victorii? Anumite trasaturi sunt similiare: amandoua au acelasi obiect de activitate: comercializarea meniurilor de fast-food, au aceeasi structura manageriala, aceeasi tehnologie si acelasi ceremonial de servire a clientilor. Astfel, meniul este unul de fast-food : burger, fries, drink si desert, tehnologia de producere este cea de microunde. In ceea ce priveste modul de servire al clientului, acesta asteapta in fata ghiseului pana i se aduce comanda: aproximativ 3-5 minute.

Atunci de ce se poate vorbi despre o confruntare intre cele doua ? Tocmai din cauza faptului ca exista aceste similitudini si ca actioneaza pe aceeasi piata. Atitutinea este cea care face diferenta: prin strategiile implementate si prin SRC: giving back to the community.
In privinta strategiilor si campaniilor McDonald’s este fara drept de apel cel mai inovativ brand. Chiar si nefiind un bun cunoscator in domeniu iti poti da seama de acest lucru: interiorul resturantelor reflecta atat valorile companiei precum cat si esenta celei mai recente campanii publicitare. De la primul Corporate ID al brandului, « QSC » la « I’m loving it ! » si de la « Speedee » la « Ronald McDonald », nu se poate constata decat o evolutie in sens pozitiv a companiei. Evolutie sustinuta in mod frecvent de cifrele din cuantumul de vanzari.

Raspunsul concurentei a fost pe cat de prompt pe atat de eficient: au inclus varianta vegetariana a lui « Whopper » (vedeta meniului lor zilnic) in oferta lor zilnica. De asemena exista 1024 de posibilitati de alegere a meniului prin combinarea sortimentelor prezentate.

King Burger a fost intotdeauna un adversar pe masura si a stat la o mica diferenta in spatele McDonald’s. Mai ales pentru ca a fost perceput ca un loc unde clientul este pe primul loc. Concluzie extrasa si din motoul lor: « The client way, the right way ! ». Insa incepand cu anii 2000 segmentul lor de piata a cam decazut sau poate i-au luat-o altii in fata. Statisticile arata ca se indreapta vertiginos catre un…loc trei pierzand teren in fata unui alt lant destul de necunoscut in comparatie cu cele doua: « Wendy’s ». In acest sens King Burger a hotarat ca este momentul pentru o schimbare: a inchis toate restaurantele care nu mai indeplineau conditiile puse de companie si in momentul de fata prefigureaza o noua strategie de marketing pentru a atrage din nou procentele: «The Subservient Chicken ».
« The Subservient Chiken » este promovata atat publicitar cat si prin marketing viral. Actiunea se petrece pe un site unde o persoana imbracata intr-un pui care indeplineste o suita de comenzi printre care cele mai cunoscute si apreciate sunt: Michael Jackson dance moves printre care si moonwalk, riverdance, the « elephant », lay egg, walk like an egyptian, yoga, rage si spank. Cand i se da o comanda cu care the subservient chicken nu este de acord, acesta se apropie de camera si face acelasi gest pe care il faceau romanii in arena cand spuneau: « Sa moara gladiatorul ! ». De exemplu: cand cineva i-a ordonat sa comande un meniu de la McDonald sau de la vreun alt fast-food rival the subservient chicken a realizat figura. Pe cand in momentul in care i se cere sa consume un meniu King Burger, acesta isi arata satisfactia si multumirea. Un alt mod prin care cei de la King Burger isi promoveaza conceptul este ideea de « cookfighting chicken ».

In momentul de fata cei de la McDonald’s gusta rezultatul campaniei de succes: « I’m loving it ! », King Burger incearca sa recupereze locul pierdut si sa « atace » din nou fruntasul clasamentului.

Irina Mateescu – Bizwords 

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *