Susanele.ro

Lipsa de incredere in ceea ce priveste siguranta sistemelor informatice, principalul motiv pentru care persoanele juridice din Romania nu ar utiliza serviciile electronice bancare

Lipsa de incredere in ceea ce priveste siguranta sistemelor informatice folosite si erorile care ar putea aparea in aplicatiile informatice este principalul motiv pentru care persoanele juridice din Romania nu ar utiliza serviciile electronice bancare, potrivit unui studiu realizat de INSOMAR, in perioada 9-27 mai 2005, printre reprezentantii cu putere de decizie din 191 de companii.

Studiul a fost prezentat marti de Lavinia Calinescu, project manager INSOMAR, la dezbaterea organizata de FinMedia "Convergenta pietelor IT&C si financiar-bancara". Cercetarea a acoperit toata tara, doua treimi din raspunsuri fiind furnizate de companiile cu o cifra de afaceri de peste trei milioane de euro.

Potrivit studiului, principalul motiv care sta la baza utilizarii serviciilor electronice bancare este, pentru majoritatea companiilor, economia de timp, urmatoarele motive intarind importanta economiei de timp si anume evitarea aglomeratiei si realizarea tranzactiilor in timp real.

Studiul realizat de INSOMAR arata ca utilitatea serviciului Home Banking a primit 4,16 puncte din 5, iar Internet Banking – 4,12 puncte, aceste doua canale de distributie electronica a serviciilor bancare urmand sa aiba cea mai mare utilizare, in viitor, in defavoarea Mobile Banking-ului.

In ceea ce priveste criteriile de alegere a bancii furnizoare de servicii electronice bancare, atat in cazul Internet Banking cat si Home Banking, cel mai frecvent, alegerea bancii furnizoare reprezinta doar o extindere a unor colaborari anterioare. De asemenea, cei care influenteaza cel mai puternic alegerea serviciilor sunt functionarii bancari si presa.

In schimb, potrivit studiului, referintele specialistilor sau revistele de specialitate au un rol mai mic in alegerea unui anumit furnizor de servicii bancare.

Primele doua banci din Romania cunoscute ca furnizoare de Home Banking si Internet Banking sunt BCR – cu 58 la suta, respectiv 48 la suta si BRD cu 51,8 la suta si, respectiv 40 la suta. Locul trei este ocupat in cazul Home Banking de ABN AMRO – 33,9 la suta si ING Bank, cu 24,8 la suta, in cazul Internet Banking.

Studiul realizat de INSOMAR a reliefat faptul ca romanii au inceput sa cunoasca serviciile bancare oferite de bancile comerciale, sa faca distinctii intre o banca comerciala si Banca Centrala, clientii devenind mai pretentiosi si dornici de a primi din partea bancilor servicii complexe. Nu la fel arata piata si in urma cu 5-6 ani, cand, intr-un studiu referitor la cunoasterea bancilor comerciale, peste 70 la suta dintre cei intervievati au raspuns ca BNR este cea mai cunoscuta banca comerciala din Romania.

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *