Intr-un comunicat remis redactiei noastre, compania Tarom isi exprima dezacordul privind cifrele si faptele aparute in mass-media privind cooperarea comerciala dintre aceasta si societatea Ali Baba Turizm din Turcia. Potrivit comunicatului, contractul semnat de cele doua parti este unul charter standard, practicat cu toti partenerii Tarom pentru transportul turistilor romani in strainatate, conform caruia partile au dreptul sa convina in scris modificari ale clauzelor initiale. Astfel, valoarea initiala contractata pentru zborul charter a fost diminuata ca urmare a reducerii tarifului de catering, dar si prin excluderea taxelor de aeroport din calculul tarifului initial. Aceste tarife au fost incasate de firma post-operare in baza numarului real de pasageri imbarcati, ulterior fiind achitate de catre Tarom furnizorilor de catering si servicii aeroportuare. Intarzierile in efectuarea platilor au fost constituite in sume de penalizare in valoare procentuala pe zi, sume care au fost incasate conform contractului. In ceea ce priveste incasarea de catre partenerul turc a unei sume de 1.000 USD pentru fiecare cursa, transportatorul national sustine ca acesti bani au fost incasati integral de catre Tarom. "In anul 2002, organele abilitate din cadrul companiei, ale ministerului Lucrarilor Publice, ale Ministerului Finantelor, IGP-ului si Garzii Financiare au efectuat numeroase controale financiare privind derularea contractului Tarom-Ali Baba. Rezultatul acestora a fost pozitiv, evidentiindu-se absenta unor elemente in defavoarea companiei", mai reiese din comunicatul Tarom.
Have something to add? Share it in the comments.