Stiri si noutati

Asiguratii pacaliti, la mana tribunalului

Clientii companiilor de asigurari din Romania nu sunt protejati in nici un fel, iar in cazul unor nereguli comise de societatile cu care au incheiat contracte, nu pot primi ajutor decat in instanta. Numai in 2001 s-au inregistrat 110 sesizari. Conform raportului pe 2001 al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), acest numar a fost mai mare cu 97,8% fata de 2000.

Asiguratii care depun reclamatii la OPC pot sa astepte mult si bine un raspuns, deoarece dosarele sunt remise direct la CSA sau la Oficiul de Supraveghere a Activitatii de Asigurare si Reasigurare, unde urmeaza sa fie verificate. Sefa Biroului de presa al CSA, Mirela Antohi, spune ca nu exista o limita sau un termen pentru rezolvarea petitiilor. Afirmatiile sale sunt contrazise de vicepresedintele CSA, Gheorghe Cismaru, care spune ca exista un termen legal de 30 de zile pentru solutionarea reclamatiilor. Cum OPC iese din start din ecuatie, clientii suparati nu pot decat sa-si puna sperantele in CSA. Nici aici, insa, lucrurile nu sunt tocmai roz. "Comisia nu poate decat sa obtina pozitia companiei implicate si apoi recomanda o solutie", spune Mirela Antohi. Daca societatea in cauza isi mentine pozitia si nu accepta reclamatia clientului, CSA nu poate decat sa-l indrume pe acesta spre instanta. In aceasta situatie, nu putini isi pun intrebarea "care este de fapt rolul CSA?" Comisia se autodefineste drept "autoritatea autonoma de specialitate, cu personalitate juridica, al carei scop principal este apararea drepturilor asiguratilor si promovarea stabilitatii activitatii de asigurare in Romania". CSA are rolul "de a proteja, in temeiul legii, consumatorii de produse de asigurari si de a promova necesitatea unei mai bune serviri a interesului public". In conditiile in care legea asigurarilor nu se afla nici macar in stadiu de proiect, celor care se considera prejudiciati nu le ramane decat sa se lupte singuri in instanta cu colosii asigurarilor, sperand sa capete putina dreptate. (I.I)

Sursa Gardianul

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *