Stiri si noutati

Banca Transilvania a incheiat primul semestru al acestui an cu un profit net de 58,719 milioane RON

“”>Banca Transilvania a inregistrat, in primul semestru al acestui an, un profit net de 58,719 milioane lei, de 1,13 ori mai mare fata de cel obtinut in perioada similara din 2005, potrivit datelor prezentate de banca.
Comparativ cu prevederile bugetare pe intregul an, la 30 iunie 2006 profitul brut s-a realizat in proportie de 47,93 la suta, iar veniturile, in proportie de 47,39 la suta. In ceea ce priveste profitul net al Bancii Transilvania, acesta este mai mare cu 13 la suta in comparatie cu profitul inregistrat la data de 30 iunie 2005.
Veniturile totale ale bancii s-au situat la 244,072 milioane lei, fata de 172,563 milioane lei in primele sase luni din 2005.
Nivelul provizioanelor nete este mai mare cu 13 la suta fata de nivelul inregistrat la sfarsitul lui iunie 2005, ceea ce denota o pastrare si chiar o imbunatatire a calitatii portofoliului de credite – care numai in primele sase luni ale anului curent a inregistrat o crestere de 35 la suta, politica de provizionare luand in considerare perspectivele adaptarii la cerintele Basel II si noile reglementari BNR.
Banca Transilvania a inregistrat o crestere importanta a activitatii in primele sase luni ale anului, principalele directii de actiune fiind indreptate spre consolidarea pozitiei pe piata – ajungand la un nivel de 4,34 la suta, in functie de active, la 30 iunie 2006 – urmarindu-se totodata imbunatatirea portofoliului de clienti si produse, precum si cresterea profesionalismului angajatilor.
Activele bilantiere au ajuns la sfarsitul lunii iunie la un nivel de 6,255 milioane lei, in crestere cu aproximativ 27 la suta fata de 31 decembrie 2005, cand inregistrau o valoare de 4,932 milioane lei. Fata de prevederile bugetului de venituri si cheltuieli, activele au fost realizate in proportie de 89 la suta (conform unui indice de inflatie realizat, de 2,66 la suta).
Conducerea bancii considera ca aceste rezultate sunt bune, avand in vedere ca au fost realizate in conditiile volatilitatii pietei de capital, a unei competitii din ce in ce mai puternice, a marjelor tot mai reduse, precum si a reglementarilor Bancii Nationale a Romaniei , care au insemnat cresteri semnificative ale nivelelor rezervelor minime obligatorii, atat pentru lei, cat si pentru valuta. De asemenea, in primul semestru 2006 banca a alocat fonduri importante pentru dezvoltarea retelei teritoriale, pentru up-gradarea sistemului informatic, dar si pentru investitii in marketing.
Prima jumatate a acestui an a insemnat pentru Banca Transilvania deschiderea a peste 61 de unitati in intreaga tara, ajungand, la data de 30 iunie, la o retea formata din 276 de sucursale si agentii. Pentru a raspunde cererii numarului mare de clienti, in primele sase luni ale anului 2006 au fost relocate si, dupa caz, a fost extinse spatiile a trei unitati BT. La aceeasi data, Banca Transilvania avea instalate 443 de ATM-uri si 3.660 de POS-uri, fata de 295 de bancomate si 2.000 de POS-uri, cate erau la sfarsitul semestrului I 2005. De asemenea, echipa Bancii Transilvania a crescut, ajungand la 3.979 de angajati.
Banca a continuat dezvoltarea ofertei sale de produse si servicii, cu accent pe sectorul IMM si retail. Astfel, intreprinzatorii, clienti ai Bancii Transilvania, pot opta si pentru scontare 100 la suta sau pentru abonamentul bancar, dar pot si sa apeleze Telverde IMM – care initiaza un nou tip de comunicare pentru cei care doresc sa inceapa sau sa-si dezvolte afacerea prin Banca Transilvania. De asemenea, banca a lansat pe piata si produse atractive pentru sectorul retail, clientii manifestand un apetit crescut pentru depozitele cu dobanzi atractive si pentru carduri.
In primele sase luni ale anului, portofoliul de carduri a crescut cu 128.435 de carduri, banca avand emise, la finele lunii iunie, un numar de 771.352 carduri de debit si credit, cu 28,17 la suta mai multe decat la sfarsitul semestrului I, anul trecut.

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *